×

The Talks – "Commoners, Peers, Drunks & Thieves"
2014.
17. Listopad 2014

Povratak ska glazbe

Neki novi Englezi nam dolaze u Zagreb i Rijeku i to u špici promocije novog albuma. Kada se tome pridoda i da sviraju ska, moraš se zapitati o čemu se radi. I onda te isti iznenade svojim zvukom. Gdje su se do sada skrivali, ne znam, ali ovo je definitivno jedan od kvalitetnijih inozemnih ska bendova koji je posjetio navedene gradove zadnjih godina.

The Talks su, kako njihova biografija kaže, dub ska rockeri iz Yorkshirea, a "Commoners, Peers, Drunks & Thieves" je njihov svježe izašao album. Kako nisam upućen u prethodni rad benda, teško je reći jesu li napredovali, ali radi se o vrhunskom albumu u kojem će se naći materijala za svakoga, od original skinheada i rude boysa, preko punkera pa do ljubitelja roots ili pak dub elemenata i štovatelja institucije Asian Dub Foundationa. Radi se o zvuku koji je pronašao ravnotežu između „undergrounda“ i zvuka prihvatljivog i onima nešto „mekšeg“ uha. Ovaj album neodoljivo podsjeća na zlatna doba 2tonea i punka unoseći dašak Specialsa, Selectera, The Beata i Rancida. Teško je danas naći ska koji zvuči svježe i originalno, a upravo je to uspjelo The Talksima na novom albumu.  Na albumu na kojem se pop punk i ska punk susreću s onim iz svog zlatnog vremena, a jamajčanski ska s 2toneom teško je ne primjetiti "Ceasefire", pjesmu u kojoj gostuje londonski rapper Itch. Smještena točno u sredinu albuma, potpuno odudara od svih ostalih pjesama odvlačeći nas u okružje koje neodoljivo podsjeća na Asian Dub Foundation, tematikom i zvukom. Šteta je što je ova mješavina rapa, junglea, punka, duba i dubstepa jedina takva na albumu, ali i The Talks i londonski rapper Itch su na njoj dali najbolje od sebe. Ipak, The Talks su briljilali i na ostatku albuma te je tako album prepun odličnih pjesama različitih tematika koje spajaju ovaj album u jedinstvenu cjelinu. Već smo od britanskih bendova navikli na raznorazne mješavine zvukova koje u završnom proizvodu zvuče sjajno, međutim u tom se slučaju pretežito radi o raznoraznim miješanjima modernih zvukova. Ovdje je ipak riječ o stilovima 70-ih i 80-ih, skupljenih da stvore veselu i plesnu atmosferu uz pjesme poput „Don't Look Behind You“, „All in a Day“ i „Radio“ ili nešto „žešćih“ „Fire“, „Hacks“ i „Tune In“. Album, također, sadrži i nekoliko polaganijih, ali jednako dobrih stvari poput „Tear Us Apart“, „Sam“, „Alrigt With Me“ i „Light Up“.

Zvuk The Talksa zvuk je zlatnog doba ska zvuka, ali on je istovremeno i savršeno svjež. Oni su Specialsi i The Selecter 21. stoljeća, a album "Commoners, Peers, Drunks & Thieves" intimna je zbirka jedanaest vrhunskih skladbi. Radi se o bendu koji je svakako zaslužio pažnju i koji svojim radom vraća ska tamo gdje mu je mjesto. Ne samo da su novim albumom pokazali da je moguće postići svježi zvuk tražeći ga u osamdesetima, već su dokazali i da to može zvučati i kreativno i zabavno.