Dub-Stuy Records
Dub-Stuy Records 2014.
18. Listopad 2014

Tour De Force - "Battle Cry Remixed"

Zanimljiva i moderna mješavina raznih reggae podžanrova
Osam mjeseci nakon izlaska njihovog albuma "Battle Cry", ovaj brooklynski duo ide u novu krajnost s remiks albumom istog. Cilj je bio koliko ambiciozan, toliko i otkrivajući po pitanju kako trenutno stoje stvari s internacionalnom elitom DJ-eva i producenata, a koja se okuplja pod općim pojmom aktualne EDM muzike. Današnji prvaci duba, dubstepa, raggabassa i raznih drugih smjerova odazvali su se pozivu i pred nama su petnaest verzija od osam originalnih trakova s rečenog albuma. Dočim su motivi od Double Tiger i DJ Q-Mastah, koji čine Tour De Force, krajnje idealistički, a zli jezici bi rekli i utopijski: revitalizacija izvorne jamajkanske sound sistem kulture u modernom elektronskom dobu, te da ju približe današnjim "veselim klupskim klincima" (iz press materijala). Drugim riječima, oni bi htjeli da na neki način vuk legne uz janje.

No, skrenemo li pogled s toga pomalo neovozemaljskog nauma, "Battle Cry Remixed" ima se itekako s čime pohvaliti. Široki dijapazon sudionika iz brojnih domena, te njihovi različiti pristupi originalnim materijalima čine od ovog albuma svojevrsni interdisciplinarni who's who bas muzike. Tako francuski Brain Damage svoju verziji od "Roots Lyrics" traktiraju s masivnim basovima, dok duhačke i synth elemente ubrizgavaju intravenozno u dinamični skank, a britanac Adam Prescott je istu pretvorio u plesni dancehall komad. Kanadski je digi-dub producent Dubmatix verziju od "A Little Bit More" znatno usporio i približio klasičnom roots reggaeu, te joj raznim efektima priskrbio ambijentalnu komponentu. Na istoj je se okušao i tvorac podžanra raggabass, Dub Gabriel. Sasvim u svom stilu, ovaj Amerikanac defilira s teškim podzvučnim bas linijama i ritmičnim stampedom. Pravo i možda najveće iznenađenje dolazi u obliku londonskog producentskog tima Hylu & Jago s njihovom jakom kombinacijom rootsa i dubstepa u remiksu od "Strong To Survive"!

Francuska braća, koji nastupaju kao dvojac pod nazivom Ondubground svoje su viđenje od "One Time Love" pretvorili u dinamični i naelektrizirani UK/French dub s plotunskim beatovima i prostranim synthovima, dok se novozelandski producent Dub Terminator sa svojim remiksom istog traka okrenuo ka vrtoglavim dubstep ekshibicijama basa i ritma. Na verziji naslovne "Battle Cry" okušao je se i Double Tiger himself, ubrzavši ju na ubitačni tempo i s naglašenim duhačima, a englesko-mađarski dubstep producent DJ Madd je istu podvrgnuo masivnim hall i echo efektima. Završni remiks od "Where Do We Go Wrong" s vokalom sjajnog Luciana i koji dolazi od novozelandskog labela Reality Chant, je sedam minuta dugi steppers komad s hipnotičnim beatom i vibrirajućim, toplim bas linijama za konačni odlazak u trans.

Sve u svemu, "Battle Cry Remixed" pored toga što nudi vrlo zanimljivu i modernu mješavinu raznih reggae podžanrova, interesantan je u smislu na koji način su dotični producenti i DJ-i vidjeli album od Tour De Force, a koji je i sam raspolagao mnoštvom raznih utjecaja. To je stilsko izobilje još jednom potencirano na ovom remiks albumu, čineći od ova dva izdanja zajedno na neki način enciklopediju moderne reggae muzike i svih njenih produžetaka. Bez da se zadire u megalomanske izjave tipa: budućnost reggaea i slične floskule. Ali ovime se pokazuje i koji su trenutno najistaknutiji internacionalni akteri ove scene, koja je u konstantnom plodonosnom previranju.