Tru Thoughts
Tru Thoughts 2014.
6. Listopad 2014

Prince Fatty meets Nostalgia 77 - "In The Kingdom Of Dub"

Zanimljiv eksperiment
Famozni Prince Fatty, koji je svoju fascinaciju s muzikom iz šezdesetih i sedamdesetih već pokazao u posljednjem albumu od Hollie Cook, ekskurziju u oblasti jazza, soula i funka nastavlja aktualnom kolaboracijom s Nostalgia 77, britanskim osmočlanim bendom na čelu s Benedicom Lamdinom ispred malog labela Tru Thoughts, specijaliziranom na (nu)jazz, funk i (britanski) soul. Cilj ovog labela je svojevrsni revival navedenih stilova, te njihovo ponovno uvođenje u modernu pop muziku. Britanci to zovu "thinking man's pop" - pop muzika koja nastupa pod premisom avangardne i inteligentne muzike. Što god to u konačnici značilo.

Ono što naročito jazz i dub imaju zajedničko je da probijaju barijere i velikim dijelom se zasnivaju na improvizaciji. Bilo na instrumentima ili, kao u slučaju ovog drugog, u tonskom studiju. Otvoreni su za nove utjecaje i kombinacije, a upravo na tome se bazira koncept od "In The Kingdom Of Dub". Tromi i gravitatični ritmovi i basovi kao u "Rainclouds Dub" i "Little Steps Dub" u skladu su s minimalizmom duba: bubnjevi i lepršave duhačke melodije se gube u beskonačnim petljama, začinjeno s pregršt raznih spacey zvukova i efekata. A u jazz-reggae komadima tipa Monty Alexander, gdje dominira karakteristični offbeat, kao u uvodnoj "Medicine Chest Dub" ili "Seven Nation Army Dub", verziji pjesme White Stripesa, Prince Fattyu je bilo relativno jednostavno da nametne svoju soničnu magiju. Dok se u drugim, više ritmičnim, funkom prožetim brojevima poput "Positive Force Dub" ili završnom afro-beatu "Freedom", gospodin Mike Pelanconi alias Prince Fatty zadovoljava time što tipične dub alatke poput delaya, echo ili reverba pozicionira sasvim diskretno na ključna mjesta.

Avangardnom prizvuku albuma doprinose i gostujuće jazz/soul vokalistice Alice Russell i Beth Rowley, kao i legendarni jamajkanski reggae toaster Dennis Alcapone. Ali i jazz pijanist Keith Tippet iz kultnog King Crimson sa svojim elegantno razigranim klavirskim pasažama. Iako se radi o deset vrlo lijepih i atmosferičnih kompozicija, s toplim i psihodeličnim zvukom, pravi dub/reggae feeling se traži uzalud. "In The Kingdom Of Dub" je zanimljiv eksperiment, ali kao i većina njih, ostaje zarobljen između dva ipak različita svijeta i ukusa.