Zona Music
Zona Music 2014.
12. Rujan 2014

Ministry of Echology - "Notes & Quotes"

Litvanski reggae bend

Iz čistog razloga što u 2009. godini nije bilo nikakvih reggae grupa u Litvi, stanoviti Juozas AKA Eazystyle MC je tada odlučio da tako ne može ići dalje. Okupivši grupicu istomišljenika, formira Ministarstvo Ehologije, u početku još kao Ministry of Echology meets Eazystyle MC. Ovaj drugi dio naziva je s vremenom na sreću otpao, budući da Eazystyle MC više zvuči kao nekakav pubertetski hip hop projektić, već što ide za jedan ozbiljan reggae bend. A za ozbiljno ove Litvance i njihov debi album "Notes & Quotes" treba svakako uzeti. Dočim, priča o ovom bendu je mogla završiti i prije nego što je kako treba počela. Samo godinu dana nakon okupljanja i nekolicine svirki po lokalnim barovima, klubovima i festivalima došao je navodni kraj, da bi se ponovno našli i krenuli na snimanje svojih prvih dvanaest trakova od kojih su dva dubovi.

U svojim počecima ova desetočlana postava ograničavala je se na sviranje poznatih reggae stvari, što se naslućuje i u "Dukoš man", živahnoj verziji 'Toots' Hibbertovog riddima, te "Rock Fort Rock" s nezaboravnim bas linijama i puhačkom melodijom Sir Coxona i 'Dizzy' Moorea, kao i u aranžmanu za "Glory to the Sound", izvorno također od navedenog dvojca. No i u vlastitim komadima ovi Litvanci, predvođeni vokalnim duom Dominyke Kriščiūnaitė i Elene Neniškytė, na vidjelo iznose svoju pravu kvalitetu. Njihov moderni roots reggae posjeduje zarazni groove. U "Meditation" kao i u "Mooving Forward" to je dinamični steppers ritam prošaran afrocentričnom gitarom i prostranim puhačima. Dok se prelijepa vokalna harmonija rečene dvije vokalistice ponajbolje prezentira u brojevima poput uvodne "Irie Motion" ili na litvanskom otpjevana "Laikas Melilei", u kojoj im se pridružuje spomenuti začetnik grupe Eazystyle MC. Njihov zanimljivi i nadasve svježi pristup ima za posljedicu da čitav album u kompletnom trajanju od nešto više od sat vremena nema ni jednu spomena vrijednu slabu točku. Natruhe rocka kao u "Dudeldub" se prepleću s autohtonim etno motivima flaute, ili pak finom psihodelijom kao u "Nyabinghi". Pri tome treba napomenuti da su prije navedene "Dudledub" i "Glory to the Sound" čisti instrumentali, u kojima glavnu ulogu preuzimaju ležerne puhačke dionice i vrlo melodične bas linije.

S dva završna duba "Meditation Dub" i "Nyabinghi Dub" ispostavlja se da Ministry of Echology imaju i nadarenog čovjeka za mikserskim pultom, koji je svoju magiju proširio i na ostatak albuma, začinivši tu i tamo pojedinu pjesmu s finim dub uplivima. Sve u svemu, jedan iznenađujuće dobar i kvalitetan album prvijenac ovih Litvanaca, čime dokazuju da i tamo gore na sjeveru reggae sasvim odlično uspijeva.

Moglo bi te zanimati