Stix Records
Stix Records 2014.
10. Rujan 2014

Mato - "Homework Dub"

Dub verzija Daft Punkovog albuma "Homework"

S reinterpretacijom francuskih hip hop i pop hitova u reggae stvari Thomas Blanchot AKA Mato postigao je već određenu reputaciju, a s ovim novim izdanjem je otišao korak dalje i ujedno cijeli jedan album podvrgao dub i reggae tretmanu.

I to ne bilo koji album, već ništa manje do kultni Daft Punkov "Homework" iz 1997. godine, album s kojim je ova francuska formacija postala planetarno poznata, a s nekoliko milijuna prodanih primjeraka, niti ona financijska strana nije izostala. Nije to zapravo ništa neobično i novo za dub, a znamo svi da bez dobrog početnog materijala nema ni dobrog duba. Stoga se odabir jednog od klasika moderne elektronike i posebno house muzike čini nekako logičnim. Samo, na koji način prearanžirati tako dobro poznate stvari u nešto novo, a bez da ne navučeš na sebe bijes milijuna Daft Punk fanova? Jednostavno, usviraš nanovo svih šesnaest trakova i začiniš s dub/reggae ritmovima, provučeš ih kroz eho-komoru s puno sonične miks-magije i voilà! Na drugom kraju izađe tih istih šesnaest trakova u potpuno novom, dub/reggae ruhu, i odjednom notorni francuski roboti su lakirani u crveno-žuto-zelenu boju s džointom u USB-utičnici. Dočim, urnebesni basovi i svemirski delay efekti nisu izmijenili same identitete pjesama, kao ni zarazni reggae beatovi, ali su sve ukupno postale vraški ritmične. Posebno uspješni singlovi s rečenog albuma, "Da Funk" i "Around The World", u režiji ovog francuskog komponiste i producenta ponajbolje dočaravaju poteškoće s kojim je se susretao prilikom rada na "Homework Dub". Dok je prva ispala očito lošija spram originala, za drugu se može reći da zvuči čak još bolje. Pa ipak se, cjelokupno gledano, "Homework Dub" ne treba stidjeti u usporedbi sa svojim originalom. Matov njuh i osjećaj kako jednu poznatu stvar pretvoriti u dub/reggae klona, a da zvuči kao da nikako drukčije nikad i nije mogao zvučati, je zapanjujuće.

Stoga njegov "Homework Dub" nije tek puka igrarija s jednim kultnim albumom, već najbolji dokaz koliko je dub kao žanr elastičan i univerzalan, sposoban uvijek se iznova pronalaziti i davati neslućene rezultate.