×

Samostalno izdanje
Samostalno izdanje 2014.
30. Lipanj 2014

Joke - "Lavoblaster"

Joke se vratio! I to u velikom stilu.

Nakon fantastičnog Paul Leclaira i Super Chaneta i njihovog world music remek djela, došlo je vrijeme da i njihov matični bend izbaci novi materijal te nam je serviran "Lavoblaster". Po uigranom konceptu, objavljen je samostalno na web stranicama Jokea, a paralelno s njim stigao je i novi dizajn istih (koji je puno nepregledniji od prethodnika, moram to napomenuti).

Riječ je o pjesmama snimljenima tokom Jokeove turneje po Burkini Faso, ali nije izostala ni poveznica Jokea i balkanskih glazbenika. Kada album krene, na trenutak se slušatelju učini da se rad benda nastavlja točno tamo gdje je prethodnik stao. Punk rock pojačan trubama i afričkim perkusijama nudi eksploziju energije kakvu vam mogu pružiti samo Joke i njihovi prijatelji. Baš kao što i naslov kaže, „Tout le Monde Compte“, cijeli svijet računa na ovakav, žestok album, ali Jokeovog puta nude i nešto novo, nešto na što nismo navikli od istog tog Jokea, ali smo to od njih mogli očekivati, dominaciju world musica, sjeverne Afrike i Balkana ispred ska i punka. Ovaj se korak pokazuje kao puni pogodak. Tim je potezom Joke dobio najžešći album world musica i veliko osvježenje koje će se sasvim sigurno svidjeti fanovima.

Istina, bilo je i prije pjesama poput "Under Rakije" koje slušatelja vode u te vode, ali ovim je albumom Joke otišao korak dalje. No nisu samo članovi Jokea "Lavoblastera" učinili najboljim albumom svoje karijere. Popis gostiju je ogroman, od imena poput Djmawi Africe, Chakke, Yurija, Dubioze Kolektiva, Uroša iz Red Five Point Star-a, Nenada Kovačića, Ibrahima Keite i drugih do relativno novog imena francuskog duba, Dubamixa. Iz tog razloga, prikladnije je ovaj album nazvati albumom Jokea i prijatelja, nego solo albumom Jokea. Posebno se to odnosi na pjesmu „5 Francs“, svojevrsni nastavak jedne od najboljih pjesama s „En Vente Dans de Monde Merde“, „Monde de Merde“, na kojoj gostuju gotovo svi glazbenici koji su s Jokeom surađivali tokom godina. Primjetio sam i da je upravo ova pjesma izazvala najviše negodovanja fanova iz ove regije i to zbog gostovanja Dubioze Kolektiva (?!). Nije bitna snažna poruka koju je iznijela velika karavana vrhunskih glazbenika na više jezika i kvaliteta samog uratka, nego je bitan podatak da su se tu našli dečki iz Dubioze? Neki bi se očito trebali vratiti u vrtić i restartati svoj edukativni proces, naučiti da se proizvod ne sudi na osnovu imena proizvođača već na temelju njegove konačne kvalitete. Uostalom, moj je dojam da bi rijetko čiji refren ovako dobro legao na ovakav uradak. Također, ako vam se ne sluša Almira i Adisa, na ovom albumu je još 40-ak kvalitetnih glazbenika među kojima najsnažniji dojam ostavljaju violina Fethia Nadjema na „Des Claques“, remix „Le Monde Bougea“ u režiji Dubamixa, gitara Issoufa Diabatea na „Shantiu“ te i dalje jednako snažan Julienov vokal i cjelokupna Joke izvedba ovog albuma.

Najbolji album u bogatoj Jokeovoj diskografiji nije dovoljno jak opis koji bi odgovarao ovom albumu. Jedinstven i originalni spoj punka, rocka, soukusa, afričkih ritmova i svega ostalog što nam je Joke do sada servirao na svojim albumima i koncertima "Lavoblasterom" je usavršen i obogaćen novim utjecajima i zvukovima. Album je dostupan na free downloadu te je svakako jedan obavezni must have materijal svakog kolekcionara dobrih mp3-ca. Skidajte i uživajte, a podržite i novu turneju Jokeau našim krajevima. Datumi su dostupni na njihovim Facebook stranicama, a osim Ljubljane, Zagreba i Novog Sada pokrili su i gotovo cijelu hrvatsku obalu. Neka vam ljetni odmor svojom svirkom obogate i ovi fantastični Francuzi.