Evidence Music
Evidence Music 2022.
5. Veljača 2023

Brother Culture - "40 Years Anniversary Collection" - "Jah touch all a we!"

Kompilacija za 40 godina rada
Ako sam išta naučio o reggae muzici za 15-ak godina aktivnog slušanja, onda je to da prava reggae žurka ne može proći bez bar jedne trake Brother Culturea. I to je fakat. Ovaj brikstonski genije prži već 40 godina bez stajanja i za to vreme je uspostavio vlastiti stil koji prepoznate i kad ga čujete iz aviona, a što je posebno značajno, izgenerirao je nebrojano hitova koji su obilježili posljednjih nekoliko desetljeća. Uzmimo za primjer "Supanova" ili "Jump Up Pon It", koje su u kratkom vremenu postali steppers klasici za sva vremena. Međutim, ako vam kažemo da se radi o polu-Nigerijcu, polu-Ircu, možda vam odmah neke stvari postanu jasne, tipa odakle jedinstveni stil, stav i na kraju, genijalnost.

Ima puno do riddima, ali još više do stila toastinga i pjevanja, kao i rima koje ispaljuje ko iz topa. Na svakoj je pjesmi napucan energijom i spreman da svaki stih iznese ko pravi predstavnik brzog britanskog MC stila koji su krajem 70-ih i 80-ih prvo započeli jamajkanski majstori poput I-Roya, U Browna i Barringtona Levya, a poslije ga u Britaniji razradili lokalni toasteri kroz razne bass i jungle forme. Formula je prosta, dok se pjesma ne završi pitate se kakav vas je to pljusak basčina i talas brzih rimčuga strefio! Spoj na koji je teško odolijeti, pa valja takvu karijeru obilježiti kompilacijom koja će na jednom mjestu skupiti sve najbolje trake Brothera Culturea.

I "40 Years Anniversary Collection" i te kako vjerodostojno predstavlja njegovo dosadašnje stvaralaštvo. Utoliko da su svi veći hitovi uključeni, od gore spomenutih, preko "Dreadlocks Thing", "My Selecta" i "Sound Killer" do onih teških rastafari kidalica poput "Rastafary Army", "Selassie Historical", militantne "Ghetto War" ili političke "Brexit" koje su podjednako bitne iako nisu dostigle popularnost hitičnih party stvari. Neprestano njegovanje korijena kojih se ne odriče ni u jednom trenutku je dodatni motiv za poštovanje ovog čovjeka. Ako se koja pjesma i izmilila s kompilacije, onda to može biti skorašnja "Full Up of Lyrics" i klasik "Stepping Up". A "All A We" mora biti zanimljiva svima nama s ovih prostora jer je naredao pošteno i dobar dio balkanskih zemalja.

Ako je suditi prema njegovoj trenutnoj energiji i pjesmama koje izbacuje, možemo i te kako da se radujemo nastavku karijere i mnogim kidalicama koje će se naći na kompilacijama za 60, pa i 80 godina rada... Brother Culture je jedan od MC-eva koji je definirao modernu eru reggae muzike i ova kompilacija može biti samo jedna prolazna točka, kao i te kako uspješan presjek kao pravi podstreh za nastavak. Koga BC ne pokrene, taj u sebi nema Jaha, a to je skoro pa nemoguće. Ko što on sam kaže u posljednjoj stvari: "Jah touch all a we!"