13. Lipanj 2022

Brain Holidays - "Bite of Paradise" - hrvatsko jamajčanska konekcija

Recenzija dokumentarnog filma
Za većinu nas 2020. godina je bila u najmanju ruku turbulentna godina obilježena globalnom pandemijom i potresom u Hrvatskoj, no međutim za zagrebački reggae bend Brain Holidays je to bila godina kada su ostvarili san svakog reggae benda, a to je posjet samoj koljevci te glazbe i snimanje svog petog studijskog albuma u studiju koji je osnovao kralj reggae glazbe Bob Marley. Naravno radi se o Tuff Gong studiju u Kingstonu na Jamajci, gdje su naši ambasadori reggaea snimili album "Jamaican Connection" koji je izašao u prosincu 2020. godine, a da bismo i mi kao publika osjetili koji zalogaj tog raja na karipskom otočju, pobrinula se klavijaturistica benda Magda Mas, koja nam kroz svoje filmaško oko predstavlja dokumentarni film "Bite of Paradise".

Recenzija albuma: Brain Holidays - “Jamaican Connection”

Zamislite da Jamajčani dođu u Slavoniju i sviraju nam svoje originalne tamburaške pjesme, tako nekako izgleda doći kao Hrvat na Jamajku svirati reggae glazbu. Čovjek bi pomislio da će vas ljudi osuditi, no ono što su Holidaysi doživjeli sasvim je suprotno. Ne znam kako bi Slavonci reagirali na jamajčanske tambure, ali Jamajčani su dali puno poštovanje za ljude koji dolaze sa drugog kraja svijeta i sviraju njihovu narodnu glazbu. Gledaju na to s ponosom, da se dio njihove kulture živi i promovira u svim krajevima svijeta, pa tako i u našoj maloj Hrvatskoj. Kad ti inženjer zvuka u studiju koji je tamo još od doba Bob Marleya ili producent i tonac Julian Marleya, kaže da to što radiš, dobro radiš, mislim da svakom reggae glazbeniku srce može biti na mjestu. Moram stvarno dati svaku pohvalu za Magdu u ulozi redateljice, jer je majstorski prenijela ono što su tamo kao jedan bijelački reggae bend doživjeli i smatram da je taj bend, nakon 20 godina rada i njegovanja originalnog roots reggae zvuka, više nego zaslužio takvo vrhunsko iskustvo i reakcije tamošnjih ljudi i glazbenika. Film prenosi cijeli tijek snimanja albuma, suradnju s jamajčanskom glazbenicom Italee, susretanje s reggae susjedom iz Srbije Hornsman Coyoteom, premijerni nastup benda na Jamajci i još koje kakve dogodovštine, a da bi ste dobili puni dojam, naravno morat ćete pogledati ovaj izvrsni dokumentarni uradak.

Za sada, film možete uloviti na mnogobrojnim filmskim festivalima, a za sami izlazak filma morat ćete još pričekati do kraja ljeta dok završi festivalska sezona. Za kraj mogu samo reći, svaka čast Brain Holidaysima i svaka čast za svestranu Magdu, iako je pandemija pomrsila promocijske planove benda, siguran sam da će ova predivna priča naći svoj put!
Tekst:   Vedran Šimunec