CD Baby/Indys
CD Baby/Indys 2013.
10. Siječanj 2014

Junior Marvin - "Lion To Zion Dub Wise"

Novi album reggae veterana

U vremenu kad se svi natječu u što luđim efektima, što masivnijim basom i bombastičnijim beatovima, a konačni rezultat ispada uglavnom prilično tanko, jedan veteran reggaea je otišao u vašingtonski studio Fox i skupa s inženjerom i producentom Jimom Foxom napravio jednu klasičnu dub ploču sa što manje elektronike i što više pravih instrumenata.

Julian 'Junior' Marvin postao je svijetu po prvi puta poznat kada je se 1977. priključio Marleyu i Wailersima, a sudjelovao je kao gitarist na njihovom najviše kotiranom albumu "Exodus". Kao i na "Babylon By Bus", kojeg mnogi smatraju najboljim reggae live albumom svih vremena. Posljednja desetljeća proveo je u raznim bendovima da bi se u zadnjih nekoliko godina ponovno priključio članovima izvornih Wailersa, koji u međuvremenu nastupaju kao The Original Wailers. Također je 2007. objavio jedan solo album nazvan "Wailin' for Love", čije dub verzije su se našle na ovom novom izdanju imenom "Lion To Zion Dub Wise" s ukupno trinaest brojeva. Kao i s još jednog prošlogodišnjeg, novog Marvinovog albuma "Smokin' To The Big M Music".

Foxov stil dub miksanja vrlo je puritanski - on nije avanturist i vizionar kao Scientist ili King Tubby - i većina od ovih pjesama više su instrumentali nego dubovi u pravom smislu. U skank stilu, začinjeno sa šturim ali finim dub efektima, album je prožet izvrsnom i dinamičnom ritmikom, koja kao u "Totaly Awesome Dub" poprima prave plesne karakteristike. Za dub album neobično puno ima gitarskih solaža (naravno jer je Marvin u prvoj liniji gitarist, i to kakav). U punokrvnoj rockerskoj maniri se mogu opisati duga gitarska sola na "Life Without You Dub" i "Our Dub (Happy Family)". "Some Dub" je na primjer neobični spoj gitarske akustike, distorzije i klavirskih melodija, koja naoči nema puno toga zajedničkog s reggaeom ili dubom. Možda suprotno očekivanom album ima dosta drugih stilskih utjecaja kao ritmovi 80's hip hopa u "It's Your Dub", te popa kao u "Burnin' Dub" i "Supernatural Dub". U taj se red svrstava i završna "Redemption Dub", u kojoj se referencira na Marleyevu "Redemption Song", s gudačkim uplivima (pozdrav od Harry Mudiea) i akustičnom gitarom, praćeno s dubokim intonacijama bubnjeva. S druge strane, i prvenstveno u prvom dijelu albuma, imamo par finih dub/reggae komada kao što su uvodna "Precher Dub", odmah sljedeća "People Dub" koja podsjeća na "Down Under" australijskih Man at Work. Kao i "Love Dub Today" s toplim gitarskim chopovima, te malo smjeliji dub u "Dub Steady".

Znači album "Lion To Zion Dub Wise" u jednu ruku ima puno naznaka klasičnog dub/reggae albuma, s rekli bi, anakronim pristupom. Ali u drugu ruku ima nekoliko netipičnih elemenata u samoj ritmici, kao i ekskurzija u druge muzičke smjerove, a Foxova zasluga je ta da je to sve navedeno stopio u koherentnu cjelinu čije slušanje ostaje zabavno i zaista zanimljivo.