Liberated Zone Records
Liberated Zone Records 2013.
12. Siječanj 2014

The Scientist Meets Ted Sirota - "Heavyweight Dub"

Kickstarter akcija, s kojom je se trebalo prikupiti financije za ovaj projekt, je očito bila uspješna.

Angažirati nekog kao što je Hopeton Overton Brown aka Scientist, legendarnog šegrta još većeg King Tubbya, sigurno ne košta malo. Ali Tedu Siroti, čikaškom jazz-bubnjaru je time ispunjen životni san. U svojoj već dvadeset godina dugoj karijeri muzičara nikad nije ni krio da mu reggae zauzima vrlo važno mjesto. Zajedno s, u tu svrhu okupljenom postavom, konačno je uspio realizirati ovaj album u kompletnom trajanju preko sat vremena, čiji naziv međutim vara.

Nije ovdje riječ o nekom 'heavyweight' dubu kao što se sugerira, iako se tu i tamo može naići na nekoliko žestokih riddima. Pod velikim utjecajima reggaea, jazza, ska, rocksteadya pa i hip hopa aranžirano je ovih četrnaest pjesama, snimljenih kao session i potom prepušteni rečenom dub majstoru na obradu. Naravno da je rukopis Scientista prisutan posvuda. Njegovi patentirani eho efekti i unikatni stil miksanja uočljivi su i da mu nema potpisa. Markantni drum-obrazac, kojeg je već ekscesivno koristio i u 2006. izašlom albumu "Nightshade Meets Scientist", također je prisutan i ovdje. Pored za njega karakterističnih spacey efekata tipa "Dub Landing Vol. 1", Scientist je ovdje ipak dosta suzdržan što se tiče njegove uloge. Akcent je na Tedovom (vrlo kvalitetnom) reggae big bendu s kojim šara od dancehalla u "Killa Dilla", "Yanira" i "Tubby", preko ska u "Geronimo's Free", hip hop poetike u "Saro - Wiwa" po uzora na Linton Kwesi Johnsona i prije svega puno jazza; sad, jazz u reggaeu nije ništa novo - Aswad je na primjer to već odradio dosta dobro - ali je uvijek dobro poslušati lijepo aranžirana, atmosferična puhačka sola poput odlične "This Is A Takeover" ili uvodne i preko sedam minuta duge, "Scientific Strut". Pored osobnih pjesama kao što je spomenuta "Yanira", u pjesmama s vokalima kao "Stop And Frisk (The New Jim Crow)" i "The Struggle" izlazi na vidjelo Tedova pohvale vrijedna društvena angažiranost. U skladu s religioznim rastafarijanizmom u "House On The Rock" se naslanja recimo na pasažu 7:24-27 Matejevog Evandjelja, parabolu o kući sagrađenoj na pijesku i onoj na stijeni.

"Heavyweight Dub" se čita kao hommage Tedovim glazbenim uzorima i korijenima, koji toliko ne ubada u oči kao dub album, već majstorski aranžiranim skladbama i opširnim presjekom šire reggae povijesti u raznim facetama uhvativši jedan dobar dio same njene suštine.