PDV
PDV 2021.
31. Prosinac 2021

Kali Fat Dub - "Životinjska karma"

Rezultat magije susreta muzikopisca i tekstopisca
Treći album KFD „Životinjska Karma” odličan je potez za taj underground samizdat projekt koliko i za domaću izdavačku kuću PDV Records, koja je izdanje opravdano upratila s vinilnim i CD pakiranjem. Takav potez u eri streaming industrije valja toplo pozdraviti.

Nastavak je to serije albuma koji je počeo sa „Ringišpil iz Hada” kojeg prati i „Remix side” na kojem se nalaze i Apokalipsa miksevi (2015./2016.) I „Nakot Azrielov” (2017.), koji su svi dostupni na službenom Kali Fat Dub Bandcamp.com.

Od starta „Karmacija” najavljuje dobro poznati novo-stari KFD koji je mistično iskreni amalagam slojeva i slojeva zvuka koji daju pečat projektu koji sa svakim albumom raste i ostaje nesumnjivo prepoznatljiv usred moderne hiperprodukcije i poplave stilova i pod-stilova koji su sami bez esencije. To se ovdje ne događa, KFD plovi onkraj žanrova koliko i pored kulturnih trendova. KFD čvrsto uspostavlja svoj svemir, to što pritom ruši stare, dotrajale konstrukcije; to je samo karmacija na djelu.

KFD produkcija je istovremeno nabrijana u stilu Big sound dok zadržava topli komorni punk pristup garaže i spontanosti, čime se dobije proizvod koji je jednako prikladan ako ga slušamo pod dekicom uz kakao s rumom ili se zvuk probija kroz stadionski razglas a KFD plešu po velikoj pozornici. Ovom drugoj verziji se nadamo čim više i čim prije. Nije upitno zaslužuje li KFD to, mi svi to zaslužujemo.

Scenski nastup je dio vizualnog identiteta KFD uz specifična kostimografiju koju je bolje doživjeti nego opisivati. Isto ide i za vokalni stil koji je individualno usavršen, Chakka nije ni spoken dub word, ni slam pjesnik, ni raggamuffin prorok niti post-rock narikača, već nevjerojatno uspješan spoj privatnog i univerzalnog, oštrog i intimnog: duhovitog i ozbiljnog, grotesknog i preciznog.

Traka „High nehaj” feat. Digital Warfare ima onaj štimung velike himne za sva vremena: sample na samom startu, i veliki bahati Jump up dio nakon što ga najmanje očekujemo. Striktno za noge koje plešu i glave koje mahnito mašu. Od gostovanja tu je još „Disko šuma” feat. The Natural Dub Cluster, oda forestaciji i deforestaciji: „A šuma pamti, pamti i pamti...”

KFD su mali, i nisu zli. Ozbiljni je to projekt koji je rezultat magije susreta muzikopisca i tekstopisca koji su se mogli prepoznati samo u ovom iščašenom svemiru. Zato, koliko god da nam je teško, imamo KFD. To se dobije nakon preslušavanja KFD; koji mrak, težinu, zavist, korupciju...ne pakiraju u šarene političke laži i parole, ne dolaze u lažnoj patetičnosti dubokih emocija i promišljanja. Ali paradoksalno imaju egzorcistički efekt na takva unutarnja stanja u koja svi ili zapadamo ili ih osuđujemo. A to je zbilja neprocjenjivo, danas, i sutra.
Tekst:   Jah Billah