Taxi
Taxi 2017.
5. Veljača 2018

Junior Natural/ Sly and Robbie - "Militant"

Ratnički duh

(c) Laurent Gudin for TABOU1

'Vrati se s dvanaest skladbi i snimit ćemo album' - bilo je ukratko sve što mu je Robbie Shakespeare rekao nakon što je poslušao kako pjeva na jednom kingstonskom parkiralištu. Bilo je to prilikom jednog od njegovih posjeta lokalnoj jamajkanskoj sceni u potrazi za novim talentima. Ali Junior Natural nije Jamajkanac, već - gle čuda - Šveđanin, koji je, kao mnogi prije njega, otišao na glazbeno hodočašće na Jamajku. I također nije on potpuni novajlija, već iza sebe ima nekoliko singlova i dva EP-a. Ali istinski talent ovog pjevača u ranim dvadesetima, koji piše tako angažirane tekstove kao da je proveo u pritvoru četrdeset godina kao politički zatočenik, je do sada uglavnom ostao neprepoznat i neiskorišten. Junior Natural je se vratio s dvanaest skladbi i album, s kojim je se za njega sve konačno promijenilo, je snimljen u samo dvije noći. Zahvaljujući sada već legendarnom ritam dvojcu, bubnjaru Sly Dunbaru i basistu Robbie Shakespeareu, koji su i u prošlosti pokazali sretnu ruku kod obećavajućih talenata. Nisu oni s tim uvijek bili uspješni, ali kad su to bili, onda je to išlo čak do dobitka Grammy nagrade za najbolji reggae album, kao s grupom Black Uhuru (album "Anthem" 1984. godine). Tako je bilo i s Ini Kamozeom, kojeg su ova dvojica također otkrili, uzeli pod okrilje svojeg Taxi labela i lansirali u prvu ligu. Junior Natural ima nešto od svih prije navedenih. Ima mladalačku energiju i elan kao onda Ini Kamoze, ali i osviještenost i angažiranost kao Black Uhuru. U "The Truth" primjerice predlaže on da bi bila možda dobra ideja da više slušamo vlastitu savjest - naslov albuma se ovdje prije svega odnosi na duhovnu i glazbenu militantnost. Nije Junior Natural tako potkovani pjevač s posebnim glasom kao onomad Michael Rose iz Black Uhuru, ali je svoj vokal točno uskladio s tekstovima. Ide i uz Sly i Robbiejev tipični taxi sound s virtuoznom ritmikom i pumpajućim bas linijama. Udara ovdje bubnjeve Sly Dunbar kao da ne postoji sutra, a Robbie Shakespeare plete po žicama bas gitare kao da je se rodio s njima. Skupa sa slavnim Earl 'Chinna' Smith, čija filigrana gitara ovdje tako ugodno šara između funky dionica i jazz improvizacije - čak i njegov senzibilni akustični blues u nyabinghi baladi "Beautiful Creation" je za prste polizati. A tu je i renomirani jamajkanski klavijaturist Robbie Lyn - sve u miksu kultnog studijskog inženjera Stevena Stanleyja. Maksimalistički se svi ovi akteri razbacuju u "Militant", kao da se još uvijek imaju potrebu dokazivati da su najbolji. Mladi Junior Natural, iako relativna pridošlica na sceni, sudeći po suverenom nastupu i iskazanome talentu u "Militant" sasvim dobro parira ovoj ekipi.