Grounded Music
Grounded Music 2016.
14. Studeni 2016

Pablo Moses - "The Revolutionary Years 1975-1983"

Što ono bješe revolucija?

"Dubbing is a must"- kratica je koja je u svega nekoliko riječi svela svu smisao glazbe koju volimo. I istinito je. Jedino se pomoću reggaea i duba može prebroditi svijet koji postaje sve luđi i nepredvidljiviji - i pri tome odlično zabaviti. To je već 1980. godine prepoznao Pableto Henry, poznat kao Pablo Moses i, što je zapravo krajnje neobično, skovao jednu istoimenu vokalnu skladbu kao hvalospjev dubu. Naslov skladbe je postala gore navedena krilatica, a razne inačice su se u narednim godinama i desetljećima nanizale na tu temu. Najpoznatija od njih je ona od Dub Syndicate, izašla na albumu "Fear of A Green Planet". Ali ovaj jamajkanski pjevač je imao puno većeg i dalekosežnijeg utjecaja od gore navedenog primjera.

Pablo Moses
Počevši karijeru polovinom sedamdesetih s debi albumom "Revolutionary Dream", Pablo Moses je se profilirao kao jedan od najbritkijih i najbeskompromisnijih pjevača reggaea. Ali i najprilagodljivijih trenutnim strujama, koje su tijekom njegove četrdesetogodišnje karijere prožimale reggae. Bio je među prvima koji su na Jamajci počeli koristiti synthesizer po uzoru na zapadnjački pop kao i uporabu vokodera, što se fino može čuti na albumu "In the Future" iz 1983. godine. Iako je s tim hrabrim potezom iz početka naišao na nerazumijevanje publike, kasnije odmotavanje situacije mu je dalo za pravo i već koncem osamdesetih imamo na synthesizerima orijentirani dancehall.

I tu je opet Pablo bio spreman. Tako u 1990. godini izašlom albumu "We Refuse" koristi se on alatkama dancehalla kako bi dokučio do mlađe publike sa svojom društveno-kritičkom lirikom. Jer koliko je Pablov stil varirao tijekom godina, toliko je njegova poruka ostajala ista potencirajući revolucionarni i buntovnički duh reggaea, upakiran u inteligentne i izravne tekstove. U novoizašloj i remasteriranoj kompilaciji pod naslovom "The Revolutionary Years 1975-1983" obuhvaćeno je Pablovo najplodnije i najuspješnije razdoblje u kojemu su snimljeni albumi "Revolutionary Dream", "A Song", "Pave the Way" i "In the Future". To je ujedno bilo vrijeme kada je surađivao s producentom i klavijaturistom Geoffrey Chungom.

Premda se čini da su na ovoj kompilaciji uvršteni skoro svi Pablovi hitovi iz toga osmogodišnjeg razdoblja, ipak ih nekoliko iz nerazumljivih razloga nedostaje, a to je primjerice "I Man A Grasshopper" s prvog albuma "Revolutionary Dream", producirana u Perryjevom Black Ark studiju. No, i unatoč tome, kompilacija "The Revolutionary Years 1975-1983" sasvim je dostatna da bi se predočilo kakvu je kvalitetu Pablo Moses imao onda kad je bio najjači.