Burning Sounds
Burning Sounds reizdanje 2015.
26. Listopad 2015

Michael Prophet - "Certify"

Kad je prorok došao u Britaniju
S pjesmom "Back Off Ringcraft" je Johnny Osbourne početkom osamdesetih pomeo konkurenciju u dancehall areni te se uspio progurati u prvu ligu scene gdje će ostati kroz čitavo naredno desetljeće. Roots Radics su isporučili ubitačne aranžmane za ovu pjesmu u svojoj dobro poznatoj beskompromisnoj drum'n'bass maniri, a produkciju potpisuje jedan od najboljih jamajkanskih producenata uopće - neponovljivi Henry 'Junjo' Lawes... Ali čekaj malo, ne radi se ovdje o Johnny Osbourneu, već o Michael Prophetu, koji po kalibru vokala ni po čemu ne zaostaje za Johnnyjem.

Prvi koji je prepoznao njegovu kvalitetu bio je slavni Yabby You, koji ga je zajedničkim radovima uveo u reggae krajem sedamdesetih. A on što njih dvojica - Johnny i Michael - u ovom specifičnom slučaju imaju zajedničko je upravo spomenuti producent Junjo Lawes. Naime, pjesme za ovaj album, izvorno objavljen 1983. godine, potječu iz iste, Junjove produkcijske kuhinje. Na početku spomenuta pjesma je ovdje, u nešto preinačenoj verziji, zastupljena kao "Back Off", pri čemu su aranžmani i ritam malo ublaženi i harmonizirani. A "Evil Doers" ima isti mamojebački Dirty Harry riddim s klizajućom interpolacijom basa kao i Yellowmanova pjesma "Lost Mi Love", objavljena samo godinu dana prije - to jest 1982. godine. Pored ovih, Prophet se pokazuje od svoje najbolje strane u jakim brojevima kao što su "Jah Love" ili "It's Time"- sve neprolazni hitovi po kojima je ostao upamćen. Što hoće reći da je Junjo Lawes za ovaj album izvukao neke od svojih najjačih produkcija, koje su se u jednom ili drugom obliku prethodno dokazale i polučile velike hitove.

Album "Certify" nosi najbolja obilježja iz toga preddigitalnog perioda - snimljen je i miksan od strane legendarnog Scientista u čuvenom Channel One studiju, studijski bendovi su spomenuti Roots Radics i High Times Players, majestetične duhačke dionice je pridonio Dean Fraser, a pomoćni vokali dolaze od vokalne grupe The Tamlins. Sve je moralo biti prvoklasno, budući da je ovo bio prvi proboj Michaela Propheta izvan Jamajke tako što je objavu i distribuciju albuma preuzela jedna britanska izdavačka kuća. Ista ta kuća - Burning Sounds - slavi svoje reaktiviranje ponovnom objavom ovog kultnog albuma u 180 grama teškom, remasteriranom vinilnom izdanju. Za uzeti pod ruku i otrčati sa smiješkom u pravcu sunca.