Denkenesh Records
Denkenesh Records 2015..
6. Kolovoz 2015

Niyorah - "Rising Sun"

Globalni ciljevi Niyoraha
Tko su ti ljudi koji odlučuju? Zašto je već jednom ne legaliziraju? - za Niyorah bi to bio drugi rođendan... On voli prirodu i ganju, a mrski su mu Babilon i rat. I osim što bi pod hitno morao dati otkaz onome tko mu dizajnira naslovnice, koje po svojoj glupoj teatralnosti izazivaju samo podsmijeh, do sada je sasvim pristojno gradio karijeru pjevača i tekstopisca. U svom novom, četvrtom po redu albumu ovaj rođeni Dominikanac s adresom u Sjedinjenim Državama, nije prepustio ništa slučaju. "Rising Sun" bi trebao biti njegov konačni proboj u prvu ligu američke roots reggae scene, ali i puno šire. Kao netko tko svoje nastupe dijeli na zapadnu i istočnu hemisferu, gdje ovisno na kojoj strani se trenutno nalazi angažira različite prateće bendove (Zion I Kings Band ili Roots Harmonics Band), Nigel Olivacce AKA Niyorah očito ima globalne ciljeve.

Sve u svrhu širenja riječi Rastafarija, a sudeći po tome kako se u svojim tekstovima i ovdje izrečenim stajalištima predstavlja, njegova privrženost ovom načinu života po ničemu ne zaostaje od one izvornih istomišljenika s Jamajke. Tako u "Rain Forest" veliča Majku prirodu ('the rain forest is calling you'), ili pjeva o blagodatima ruralnog života u tropskim krajevima u "Mosquito Ah Bite Me". Ali i njegovo prebivanje u S.A.D.-u, gdje je se našao suočen s tlakama modernog načina života, nije ostalo bez traga na duši ovog darovitog stihopisca i vokaliste. Upravo u pjesmama kao što su "Calculate" i "Workday" prerađuje svoje utiske Babilona, kao i destruktivnu moć današnjih medija u "Media Portray".

Naravno da je nekom poput njega ljubav vrlo važna i njoj je posvetio nekoliko pjesama kao "Let Love Flow" i "Love You Same Way", ali i sudbina ljudskog roda ga zabrinjava, te poručuje da rat nije rješenje u istoimenoj pjesmi ("War Is Not the Answer"). Što se samog muzičkog dijela tiče, "Rising Sun" je dosta raznovrstan album po tom pitanju, budući da su na njegovoj realizaciji radili brojni akteri od Novog Zelanda, preko Kariba do Europe i Afrike. Dakle, njegovo globalno djelovanje se oslikava i u odabiru suradnika - reggae ili bolje rečeno Niyorah goes global. Iz pjesme u pjesmu on se giba u ritmu modernog roots reggaea s bujnim duhačima i atmosferičnim gitarskim pratnjama, ali dok negdje to sve ima prizvuk osamdesetih s čistijom zvučnom slikom, drugdje glavnu riječ vode klasični i puni roots aranžmani. Bas linije plutaju tečno po opuštenim offbeat ritmovima bubnjeva, a sve to u pravilu kulminira u savršeno harmoničnom suzvučju instrumenata i njegovog blago hrapavog i toplog glasa.

Pri tome se po svojoj snazi izdvajaju ritmična "Here To Serve You" te dinamične "Medical Ganja ft. Icarus" i "Workday", a u "Rastafari Is My Guide" Niyorah pokazuje i svoje sing jay kvalitete uz vrlo živahnu, skoro mašinsku ritmiku i pulsirajuće baseve. Otprilike sve ono što Raste imaju za reći, Niyorah je komprimirao u svega trinaest pjesama. Tekstovi štimaju, iako su ponekad načeti naivnom ali barem iskrenom infantilnošću. Muzika također. Pogotovo ako se promatra kroz mirisni dim bogomdane biljke.