Vargant
Vargant 2015.
3. Kolovoz 2015

Sublime with Rome - "Sirens"

Running this Sublime-shit
Više su se po medijima njihova imena provlačila uvezi spora oko uporabe imena Sublime, nego što su dizali prašinu svojom muzikom. Dva preostala člana ove kultne američke grupe, basist Eric Wilson i bubnjar Bud Gaugh, trinaest godina nakon što je se Sublime ugasio kao posljedica smrti najistaknutijeg člana grupe, gitariste i pjevača Bradley Nowella, odlučili su nastaviti dalje. Problem je bio što je ime Sublime zaštićeno, a sva prava su bila kod pokojnog Nowella. Stvar je izglađena tako što sada nastupaju pod imenom Sublime with Rome. Ovaj dodatak u nazivu (with Rome) se odnosi na novog pjevača i gitaristu Rome Ramireza, kojeg su doveli u grupu kao zamjenu za Nowella.

Novi album "Sirens" im je drugi po redu, a naslov je posuđen od istoimene pjesme, koja je prethodno kao singl doživjela veliki uspjeh. Rečena pjesma, koja je i prva na albumu od ukupno jedanaest songova savršeno objedinjuje sve najbitnije elemente njihova stila - a to je mješavina reggaea, ska, punka, hip hopa i rocka sa sporadičnim dub uplivima. Znači, receptura identična onoj od izvornog Sublime, samo što Rome nije ni po glasu niti karizmi na istoj ravni s preminulim Nowellom, a ni prije navedena mješavina stilova danas ne zvuči tako svježe i novo kao onda dok je harao izvorni Sublime. Naime, u međuvremenu su neki novi klinci kao primjerice Slightly Stoopid, nastavili vrlo uspješno dalje tamo gdje su ovi stali.

Kad se jednom to ima na umu i otarasi balasta iz prošlosti, njihov novi album se ispostavlja kao sasvim solidno izdanje s nekoliko zaista sjajnih momenata. Tu je spomenuta "Sirens", bombastični spoj hip hopa i reggaea s natruhom rocka, a koja je realizirana u timu s vokalistom iz grupe Dirty Heads. Također je "Wherever You Go" jedna od boljih strana albuma, u kojoj kombiniraju reggae s rockom a to sve začinjaju s plesnom offbeat ritmikom.

Ali jedan od istinskih vrhunaca albuma je spacey "Promise Land Dub" u kojoj snažne bas linije ležerno stupaju između gustih, kaotičnih i prostranih delay i reverb efekata bubnjeva, gitare i mnoštva drugih neodređenih zvukova, a pjevač Rome zvuči zaista mistično i psihodelično. U "Best of Me" se okreću prljavom i moćnom, distorziranom garage rocku a u "Run and Hide" to je kratki, brzi i udarni hardcore punk. S dinamičnim plesnjakom "Skankin" u svoj popis stilova dodaju ska iz trećeg vala, a s "Put Down Your Weapon" eksperimentiraju s ukrštavanjem zadimljenog stoner/grunge rocka i duba, pri čemu Romeov vokal upadljivo slični onom od (također pokojnog) Layne Staley iz Alice in Chains.

Isto kao i Sublime u svojim danima, tako i ova njihova sadašnja krnja inkarnacija je ostala dosljedna istim principima po pitanju muzičke raznovrsnosti, pazeći uvijek da je to u okviru njihovog punky-reggae imidža s kojim su onomad ušli u povijest. Ali zapravo, tko jebe što je bilo u prošlosti, a bilo bi nepravedno i nezahvalno ove dečke gledati isključivo kroz takvu prizmu. Sublime with Rome nastupaju sasvim nepretenciozno i ne pokušavaju biti nešto što nisu, a upravo tu leži cijeli šarm od "Sirens".