samostalno izdanje
samostalno izdanje 2015.
3. Veljača 2015

Selasee Atiase & The FaFa Family - "Time For Peace"

Spoznavanje moći muzike

Nipošto nije za podcijeniti ljubav koju Afrikanci osjećaju za svojim kontinentom. Čak i dok bježe s njega, dok na njemu djeca im gladuju, bivaju progonjeni i ubijani, ugnjetavani, a nebo im jedini krov nad glavom. U njihovim očima se i tad može uočiti ta neobjašnjiva privrženost prema njoj, njihovoj Majci Africi. Pa čak i neki suludi ponos, koji im daje taj nekakav dignitet čak i u najtežim trenucima patnje, kao što je nedavno izbijanje epidemije Ebole u zapadnoafričkoj Gani, iz koje dolazi ovaj pjevač Selasee Atiase.

"Mama Africa", jedna od dvanaest pjesama s ovog albuma, transmitira u kolosalnoj harmoničnoj polifoniji tu čežnju, tu ogromnu i bezrezervnu ljubav prema Africi; fini i glatki duhači lebde iznad plesnih perkusija i razigranih gitara, dok se bas linije u filigranom transu probijaju kroz taj gusti i mirisni dim egzotičnog ritma i melodije. Highlife se zove taj karakteristični i vrlo zarazni stil, nastao iz tradicionalne, takozvane "muzike palminog vina". Selasee Atiase i njegova FaFa Family svoj zvuk grade na utjecajima zapadnoafričkih stilova u istoj mjeri kao i reggaea.

Pojačanje su dobili iz neočekivanog pravca - legendarni basist Aston 'Family Man' Barrett se poduzeo produkcije, ali je bio i na raspolaganju za sve moguće savjete - iskustvo koje ovaj bivši suputnik Boba Marleyja ima je zacijelo golemo, a Selasee Atiase je od toga svega profitirao na najbolji mogući način. "Time For Peace" je jedan od onih albuma za koje se može reći da imaju dušu. Srceparajuća "Your Life In My Life", s osvajajućim gudačima i duhačima, ima snagu raznježiti čak i najveće cinike poput autora ovih redaka. "The Love" nam, s teškim one drop ritmom, hoće reći da je prava ljubav ona kojoj vrijedi podrediti cijeli život, ali i još veća je ona za koju se spremno umrijeti, ako potrebno. U još jednoj takvoj, odličnoj afro-pop baladi "Stop The Rain", priziva se kraj kiše, tmurnih oblaka i svakojakih pritisaka.

Odrastavši u Gani i pjevajući u gospel koru, Selasee Atiase je rano spoznao moć muzike, onu pozitivnu i onu negativnu - on je se odlučio fokusirati na pozitivnu stranu, kao protutežu nimalo lijepoj stvarnosti. Veseli reggae u "Glory Days" ulijeva upravo tu nadu u bolje dane, koji nas (možda) još čekaju iza horizonta. Ples, ljubav i pozitivne vibracije su glavni sastojci ovog albuma, bez da i u jednom momentu odluta u banalnost i površnost. Plesna, afričkim ritmovima prožeta "Which One" se vidi sama kao magični napitak protiv tuge i nevolje -muzika kao terapija, to je ono što Selasee Atiase sa svojim bendom Fafa Family pokušava i što mu na zadivljujuće uspješan način i uspijeva.