Boomrush Productions
Boomrush Productions 2014.
10. Srpanj 2014

Chris Toppa - "Connected"

Ljetno reggae štivo

Neobičan prizor. Tu stoji lik koji bi po izgledu lagano prošao kao hipster, koji sluša tamo neke egzotične indie rock bendove za koje još nitko drugi nije čuo, a ne kao netko za koga se priča da je nadolazeća perjanica njemačkog reggaea.

No, po stranu uvijek iste promotivne poštapalice, Chris Toppa si je već napravio ime na Jamajci, gdje je postigao radijski hit "Give Thanks For Life" u kolaboraciji s lokalnim artistom Cassafaya, koji mu usput rečeno pravi društvo i na ovom debiju. Pored toga, ovaj mladi Nijemac je uspio ući u povijest kao drugi, nakon Gentlemana, njemački muzičar koji je nastupio na prestižnom jamajkanskom Sting festivalu. To sve nije nimalo loše za jednog "žutokljunca", koji tek sad s "Connected" objavljuje svoj prvi album u suradnji s njemačkim Boomrush Backup, backing bendom s kojim su već zajedno radili Ranking Joe, Jah Mason, U Brown i razni drugi.

Dosadašnji Chrisov put identičan je s onim od spomenutog mu sunarodnjaka Gentlemana. Nakon školovanja, kao i ovaj, odlazi na pola godine na Jamajku, gdje uz pomoć spomenutog Cassafaya stupa u vezu s izvorom reggaea. Otuda je vjerojatno izveden i naziv njegovog prvijenca (connected). Njegova povezanost s autentičnim reggaeom se oslikava i u pitomim new roots aranžmanima s puno nježnih duhačkih upliva, toplih synth pasaža i harmoničnih back-vokala Katrine Skusa, u kojima do izražaja dolazi višestranost pratećeg benda Boomrush Backup. Tako u "I Will Not Get Up" nailazimo na lepršavi rocksteady ili ritmični ljetni pop u na njemačkom otpjevanoj "Es gibt diese Tage". Uzme li se u obzir iskazana ljubav i privrženost koju toliko ističe prema reggaeu, tim više je začuđujuće da se na albumu nalaze dvije pjesme, koje idu u potpuno drugom pravcu. "In Your Eyes" je čistokrvna brit-pop baladica u stilu Robbie Williamsa, sa svim vrlinama i manama, razumije se, dok je s "I Don't Go" definitivno odskliznuo u patetične poluakustične boyband baladice ('You break my heart'). Čini se da Chris ipak "ima tih dana" (es gibt diese Tage) kad se u njemu probude muzički postulati miljea iz kojeg potječe.

Međutim, ako zaboravimo ova dva nesretna prodora u mainstream vode, Chris Toppa u svojoj lirici ima itekako društveno angažirane momente. U idoloklastičnoj uvodnoj "Long Time", pored toga što se mjestimično tako doima kao da pjeva pod tušem, ispaljuje lirične salve protiv do kraja podivljalog ka(nibal)pitalizma ('Capitalism is a demonic monster'). Ili kao u "Spotlight" kritizira od realnosti potpuno otrgnuti medijski show biznis sa svim onim zastrašujućim i nevjerojatnim spodobama što dnevno defiliraju po ekranima ('I see a bunch of idiots who sell themselves to be it'). Protiv naše zapadnjačke, od nekih filozofa opjevane, takozvane "kulture smrti" ovaj Nijemac postavlja na španjolskom otpjevanu "Pachamama", ime koje za andske narode simbolizira Majku zemlju i uopće izvor svega života. Njegova želja da ostane što jače konektiran s izvorom romantičnog revolucionarizma oslikava se i u akustičnoj, laganim južnoameričkim motivima protkanoj "Different Colours", na kojoj mu gostuje još jedan njemački reggae-muzičar Jahcoustix.

Inficiran aktualnom tiranijom pozitivizma, koja nalaže da je sve moguće ako se u to samo dovoljno jako vjeruje, Chris Toppa u ovih ukupno četrnaest pjesama ostvaruje svoj san da postane respektirani reggae umjetnik, što mu dobrim dijelom i polazi za rukom. Ne i najmanje zahvaljujući kvalitetnim suradnicima i gostima. Dočim mu vokalne izvedbe mjestimično ostavljaju prostora za poboljšanja. Sve u svemu, "Connected" se preporučuje kao prikladno ljetno zvučno štivo za ne tako zahtjevne ukuse.

Moglo bi te zanimati