Alborosie ft. Wendy Rene - „Tears"

After Laughter Comes Tears

Izvođači: Alborosie Feat. Wendy Rene
Ime pjesme: „Tears" (After Laughter Comes Tears)
Format: Vinil 7" Single, Digital Download

Wendy Rene
do sad mi je bila nepoznata, daleke 1993. kad sam kupio prvi album od Wu Tang Clana (meni rijetkost jer preferiram west coast rap) RZA je iskoristio njenu pjesmu „After Laughter (Comes Tears)" za sample na pjesmi od Wu Tang Clan-a „Tearz". RZA nije jedini koji  semplira ovu pjevačicu, Alicia Keys isto tako koristi njezine samplove (ili prepjeva njenu pjesmu, nisam siguran jer nisam neki fan Alicie Keys). Brza pretraga na WWW otkriva da je Wendy Rene jako zanimljiva ali i pomalo tajnovita zvijezda tada mega popularne soul/R&B etikete „STAX", navodno je trebala bit i na avionu na kojem je bio Otis Redding koji je tragično se srušio i oduzeo mu život, Wendy je taj dan odlučila ostat doma s obitelji (pametno!).

Ponovno nam se vraća Wendy Rene, a ovaj put u čistom reggae izdanju. Pjesma „After Laughter Comes Tears" još jednom je dobro poslužila za temelj ove pjesme. RZA, mora mu se priznat, je jedan od današnjih genija hip hop glazbe, a podloge („beats") su mu oduvijek bili na samoj fronti suvremene glazbe. Da nije on ovo izvukao van, ne znam tko bi. Teško je nakon nekoga ponovno uzet isti sample, malo ga promijenit i stavit na reggae podlogu a da ima smisla, međutim, reggae je upravo to, uzet gotov uradak i ponovno izdat, tko ima sluh za takvo nešto skoro uvijek izlazi kao pobjednik, a ovaj put su to producenti  „Sound Quake-a" iz Njemačke. Imali su odličnu ideju i još boljeg mega reggae zvijezdu da im otpjeva na ritmu. Sound Quake je etiketa, shop i sound, izdanja su im sad već poprilično brojna. Do sada, osobno nisam previše poklanjao pažnju njihovim izdanjima, iako sam ih smatrao dobrim.

Alborosie! Teško se može naći reggae ljubitelja da nije čuo za ovog pjevača. Do sad je imao bezbroj hitova, radio je i sa svim glazbenicima i producentima u reggae svijetu i što je još više zanimljivo da je uspio održati se  iznad vode u najnemilosrdnijem okruženju jamajkanskog glazbenog biznisa, tko prođe na Jamajci, taj svuda prolazi, vjerodostojnost je dokazao već na samom početku i sad ide samo naprijed, Rasta domovnicu je itekako zaslužio!

„Tears" je takva pjesma da te odmah „hook" ulovi (ali zbilja odmah!), a onda Alborosie sa svojim glasom te odvede u borbu protiv Babylona. Tužna, pomalo melankolična ali i militantna pjesma koja te tjera da se zapitaš u kakvom svijetu živimo i na koji nas način sistem pokušava zgnječit, međutim kroz pjesmu se provlači suptilna crta borbe protiv i izdizanje iznad silnih teškoća suvremenog života. Alborosie šalje poruku pobjede, i u konačnici poručuje onima koji su dio Babilonskog načina života da ih čekaju suze za kraj.

Tekst:   Tomislav Slavko Šango