11. Prosinac 2010

„Tasha“ re-izdanja na vinilu

Recenzije reizdanja

Prema knjizi „Roots Natty Roots" s Jamajke između 1950. do 1985. izdano je više od trideset i sedam tisuća single ploča.

U tom velikom broju izdanja, za tako malen otok, puno neotkrivene glazbe leži gotovo zaboravljeno. Unazad zadnjih pet godina pojavilo se nekoliko etiketa čiji vlasnici su pristupili poput arheologa kako bi izvukli manje poznate opskurne pjesme i  ponovno ih izdali. Digikiller/Deeper Knowledge iz New York-a je upravo takav „repress" etiketa koja traži izgubljene dragulje u moru jamajkanskih izdanja i skreće pažnju na manje poznate ali svakako vrijedne primjere reggae glazbe.

Jedan od takvih nedavnih projekta je bilo predstavljane izdanje jamajkanske „Tasha" etikete čiji je producent radio svoje pjesme u legendarnom studio „Channel One".

Channel One je poznat po tome što su imali svoj zvučni pečat, odnosno zvuk Channel One studija je bio svjež, a tu svježinu su dobili uz pomoć stručnjaka iz New Yorka koji je instalirao novi mixer. Na sve to Channel One je imao „kućne"  kompozitore i glazbenike koji  su tad bili (i dalje jesu) sam vrh jamajkanskih glazbenika. Svi aspekti u stvaranju iznimne reggae glazbe bili su pod jednim krovom, pa tako i garancija za hit izdanja pod etiketom Channel One.

Channel One nije radio samo svoje produkcije, studio je bio korišten od strane drugih producenata, kad su čuli taj „novi zvuk" svi su htjeli snimati svoje pjesme baš u tom studio. Jedan od takvih producenta je bio George „Tasha" Nicholson, do sad meni nepoznato ime, koji je sva svoja izdanja snimao u Channel Oneu. Iako je Channel One imao svoj prepoznatljiv stil (ne samo zvuk) za ova re-izdanja, ne bi se moglo odmah na prvo slušanje reći da su upravo tamo snimljeni. Kako nisam previše upoznat s radom „Tasha", mogu se samo osvrnut na ova re-izdanja koje prvi put čujem. A ono što sam čuo me oduševilo, predivno je što još uvijek postoje tamo neki reggae fanatici koji će ponovo oživiti ovakve vrijedne primjere „roots" glazbe.

MICHAEL PALMER - DIFFERENT STROKES
Ime pjesme govori sve, u prijevodu: „sto ljudi, sto čudi". Michael Palmer je jedan od onih pjevača koji se snalazi u bilo kojem okruženju, bilo to spori „lovers rock" ili neka brza „digital" ritam podloga. Dok je bio u samom usponu uspio je stvorit dosta veliku diskografiju,  te je radio gotovo za sve važne producente tog razdoblja. Iako, kad je ovo snimljeno  Palmer je bio na vrhuncu, ne osjeti se ikakva istrošenost ideje u pristupu glazbi. Ovaj autor je za ljubitelje šećernih glasova i zanimljivih tekstova.

MIDNIGHT RIDERS - WANTED (Neobjavljen snimak!)
Pretražujući po WWW rijetko tko zna išta o njima, za razliku od svojih suvremenika diskografija im je dosta malena, navodno su bili u susjedstvu „Channel One" studija i lojalni kao izvođači njima.  Glavni glas me malo podsjeća na Don Carlos, ali samo mrvu. Jedan sam od onih koji voli kad se riječ „reggae" pojavljuje u pjesmi, a to u ovoj pjesmi ima na pretek! Uglavnom, njega se traži samo zato „što svira opasnu reggae glazbu". Tvrda i militantna „roots" pjesma koja se rijetko kad čuje. „Mali" izvođači ali svakako moćni. Meni osobno najbolja pjesma u ovoj seriji.

STEVE KNIGHT - LOVE ME ENTERTAINMENT
Steve Knight voli zabavu, ali ne i uzbuđenje bez razloga, barem on tako kaže u ovoj pjesmi. U stilu najboljih „pričam ti priču" reggae pjesmi Steve Knight nam kaže u ovoj pjesmi sve i svašta, o sirotinji, o plesu , o tome kako treba držat čvrsto svoju curu, o tome kako hoda niz ulicu... Steve Knight graniči  između dva stila, „chatting" i običnog pjevanja, i to on izvrsno radi. Jedan je od onih pjevača poznat samo reggae istraživačima i rijetkima. Uvijek me iznenadi da ovakvi nisu imali veći uspjeh, tko zna, brz tempo reggae industrije tada kao i danas znao je zaobići pokoji talent. Dobro je da imamo ovaj primjer za čuti jer originalna izdanja Steve Knight-a kreću se između 100 i 400(!) eura po raznim aukcijama.

Tekst:   Tomislav Slavko Šango