Chinese Man Records
Chinese Man Records 2016.
27. Listopad 2016

Taiwan MC - "Cool & Deadly"

Bilo koji način

Alborosie je još u novom albumu pjevao 'fyah can't cool', a njegov kolega iz Francuske Taiwan MC u uvodu svojega novog albuma također kaže 'faya cyaan done' u istoimenoj pjesmi. Vatrom svoje glazbe obojica njih se bore protiv Babilona. Čak su im i sredstva slična - nabrijani reggae kojega začinjavaju s dancehallom, ska i, kao i Albo u posljednjem izdanju "Freedom & Fyah", s natruhama dubstepa i hip hopa. S tim da je ovo potonje kod Taiwan MC-a još više izraženo.

Tako u stilu latino hip hopa tipa Cypress Hill, ovaj Francuz u "A Mi Lado" predstavlja svoju snažnu stranu kao reper. Isto kao i u "Money in my Pocket", u kojoj tipična klavirska Dr. Dre-repeticija daje glavni ton s tekstom koji je hip hop derivat istoimenog evergreena Dennis Browna. Dok u steppers dubom protkanoj "Wobble Balad" još u zadanim granicama tumaraju subsonični basevi, ti isti u divljoj ganja himni "Big Bag" su oslobođeni bilo kakvih okova i vrtoglavo se prostiru nadugo i naširoko.

Taiwan MC
Uopće, za svoje prvo dugosvirajuće izdanje, kojemu su prethodili EP-i "Heavy This Year" (2013.) i "Discodub" (2014.) - oba izdanja izašla za Chinese Man Records - ovaj Francuz je uz niz kolaboracija priredio i nekoliko iznenađenja. Dok je se u prošlim izdanjima puno više oslanjao na digitalnu tehniku, u "Cool & Deadly", naslovu kojim referira na ime svojeg kolektiva (a vjerojatno ne na ime jedne američke reggae/rock grupe iz New Yorka), prednost - iako ne svugdje - ipak imaju "hladna oružja" raskošnih puhača, ritmičnih gitara i krupnih baseva.

Već u na početku spomenutoj "Faya Cyaan Done" pompozni puhači najavljuju veliku ulogu, koja će im biti namijenjena na ovom albumu. U živahnoj "Judgement" odskaču oni u plesnom ska ritmu, a u "A Mi Lado" nas odvode u Latinsku Ameriku. Ondje gdje puhači ne vode glavnu riječ, do izražaja dolaze topli keyboardovi kao u "Bubblin'" i "Dem a Wonder", praćeni ili lagano sinkopiranim ili rock gitarama ("Your Lovin'"). Jedno se ne može ovom Francuzu predbaciti - da zvuči u svakoj skladbi isto.

Za razliku od prije, Taiwan MC ovdje pokazuje da je itekako proširio svoj glazbeni horizont, pripajajući svojoj dosadašnjoj i prevladavajućoj dancehall-dub mješavini elemente i stilove koji se ne bi baš nužno očekivali u njegovom repertoaru. Posebno kad u "Catalina" zagospodare plesni trap/dancehall beatovi ili kao što je mračni dubstep/hip hop hibrid "Murda Sound", koji se toliko razlikuje od fine i nježne baladice "Your Lovin'", koja se nalazi na potpuno drugoj strani reggae-spektra.

Također nas Taiwan MC na novom albumu upoznaje s nizom svojih "alter ega", u kojima se inscenira kao iskusni hip hoper, kao u ganju zaljubljeni rastaman, kao romantičar, politički buntovnik i kao veseljak, kojega ništa ne može izbaciti iz ritma. Ali u bilo kojem svojstvu, "Cool & Deadly" je album koji krije za svakoga ponešto.