Scotch Bonnet Records
Scotch Bonnet Records 2016.
24. Listopad 2016

Scotch Bonnet Presents - "Puffers Choice"

Na što se sve pale ovih dana u Škotskoj

Oni vole osamdesete i ne stide se toga. A i što bi, zar nisi baš u ovoj dekadi postavljeni fundamenti za razne glazbene stilove i pristupe, koji i danas igraju važnu ulogu? Barem je to slučaj kod ovog škotskog labela, koji se i ne trudi prekriti svoj afinitet prema dancehall reggae i sound sistem kulturi osamdesetih, s naglaskom na drugu polovinu kad je digitalna glazbena revolucija preplavila jamajkansku scenu. Stoga malo iznenađuje što se u ovoj kompilaciji, koja obuhvaća neka od izdanja ovog labela, kao i remikse i neke nove stvari, osamdesete slave u velikom stilu.

Groznica osamdesetih za ove Škote ide i izvan reggaea u užem smislu, što se može čuti u uvodnoj traci "The Model" ("Das Model") koja reanimira Kraftwerkove futuristične synthove. Iako je rečeni original objavljen još koncem sedamdesetih, oni su bili daleko ispred svog vremena, a i engleska verzije trake je izašla kasnije, 1982. godine, tako da je fokus na osamdesetima, kojeg se vjerno drži ova kompilacija, ipak ostao sačuvan. U nastavku se na mikrofonu i za mikserskim pultom smjenjuju ključni suradnici ovog labela kao što su Mungo's Hi Fi, Prince Fatty, Danny T i Tradesman, među ostalima. Među vokalistima tu su raggamuffini, pjevači i DJ-ji poput Macka B, Solo Banton, Tenor Youthman, Parly B, Sugar Minott i drugi.

Sintetični basevi i kompjuterizirani ritmovi dominiraju kompilacijom, koja se može pohvaliti izvrsnim, pustolovnim i svježim miksevima tipova poput Disrupt (Jahtari), Subactive, Stalawa, spomenutog Prince Fatty ili Viktora 'Viktorious' Lindströma i drugih. Uvijek se hraneći onim što su iznjedrile osamdesete, ali prepakirano i updejtano za danas, Scotch Bonnet Records u "Puffers Choice" ne odaju samo počast rečenom desetljeću već redefiniraju današnju scenu pokazujući da se iz korijena još uvijek može polučiti mnogo toga korisnog i inspirativnog.