Greensleeves/ VP Records
Greensleeves/ VP Records 2016.
1. Listopad 2016

King Jammy Presents - "New Sounds of Freedom"

Blast from the past

Ako je dobro funkcioniralo onda, zašto ne bi i sada - mislio si je vjerojatno King Jammy. Kao da ionako nije već dovoljno bila komplicirana priča oko Black Uhurovog debi albuma, koji je prvotno objavljen u drukčijem miksu pod naslovom "Love Crisis", "Black Sounds of Freedom" je u svojem izvornom izdanju, kakav je snimljen koncem sedamdesetih, prvi put (naknadno) izašao 1990. godine. Hitovi poput "I Love King Selassie" ili "African Love" su se ovdje konačno mogli čuti onako kako su zvučali u svojem prvom obliku.

Taj zvuk je još uvijek nosio karakteristike sedamdesetih, iako već na prijelazu u stil kakav je dominirao osamdesetih. To hoće reći da su već tada Black Uhuru skupa s producentom Prince Jammyjem bili korak ispred svojeg vremena i u ovom albumu dali naslutiti kakva će veličina postati u nadolazećem desetljeću. Bilo kako bilo, "Black Sounds of Freedom" je ponovno doživio svoju treću po redu inkarnaciju - ovaj put kao "New Sounds of Freedom" obuhvaćajući na vokalima neke od trenutno najistaknutijih, ali i vrlo dobro poznatih reggae likova. U popisu pjevača su imena poput Alborosie, Gentleman, Dre Island, Chronixx, U Roy, Shaggy, Kabaka Pyramid, Tony Rebel i drugi.

Glazbene podloge, ustupljene od strane King Jammyja, su iste one kao i na originalnom albumu. Nema tu još one ekstravagantnosti kao u kasnijim albumima Black Uhurua tipa "Red", "Chill Out" i "Anthem", ali su zato aranžmani ovdje s puno više dubine pitomog roots reggaea; mistični, glatki i okruženi toplom i jarko svijetlećom aurom. Navedeni gosti, iako s drukčijim tekstovima, su se potrudili (i u tome uspjeli) sačuvati izvorni duh i tematiku albuma, a koja je se kretala između osviještenih, rastafarijem protkanih himni i senzibilnih lovers balada.

Pri tome se ističu Dre Island u predobroj "Walls of Babylon", verziji od "Eden Out Deh", te Chronixxova inačica od "I Love King Selassie" u "King Selassie Thron". Ova dvojica su se nekako najbolje našli u cijeloj ovoj priči, ali i ostali su se manje-više dokazali na razini zadatka, prikazujući jedan od klasičnih reggae albuma u novom svjetlu. E sad, da li je bilo tako nešto uopće i potrebno, to je druga stvar.

Poslušaj album na ovom linku