Universal Music
Universal Music 2016.
27. Lipanj 2016

Gentleman & Ky-Mani Marley - "Conversations"

Kad uspjeh udari u glavu
Prije dvije godine, na realizaciji Gentlemanovog MTV Unplugged koncerta, je se desio taj sudbonosni susret, koji će utrti put ovoj novoj kolaboraciji između njega i Ky-Mani Marleyja, koji mu je tada gostovao na dvije skladbe od kojih se jedna ("No Solidarity") nalazi i na ovom novom albumu s pogodnim naslovom "Conversations". Na "MTV Unplugged" turneji koja je uslijedila, ova dvojica glazbenika su se sprijateljili i otkrili puno toga zajedničkog. Obojica dijele društveno angažiranu misiju poboljšanja svijeta - iako profesionalnim poboljšavateljima svijeta, ma koliko god se autentično i iskreno predstavljali, treba pristupiti s oprezom i skepsom.

Obojica pripadaju istaknutim osobama u reggaeu, čija imena su poznata i onima koji obično o ovoj glazbi i nemaju baš nekog pojma. Jedan je tu dospio vlastitim radom i talentom, dok je drugome olakotna okolnost ta što je sin slavnog oca Boba Marleyja. Obojici je uspio skok u mainstream s jednom vrstom perolake kategorije reggaea, kakav inače apsolviraju i na ovom zajedničkom albumu.

Svoje su skladbe opremili s puno pretencioznih gudača, kolosalnih puhača, otmjenih klavirskih minijatura, sladunjavih gitarskih dionica i pompoznom produkcijom u najboljoj pop tradiciji. Sve je skrojeno za široku medijsku distribuciju i uspješni plasman na glazbeno tržište. Od gostovanja na jutarnjem programu do late night showa. Slogani su izravni i navijački te svakome zvuče uvjerljivo. Tko ne bi volio više ljubavi, više ekološke svijesti, više zajedništva i više zagrljenih ljudi s cvijećem u kosi? Rat je fuj i kaka, i nije dobar za zdravlje.

Nema te patnje, nema tog gubitka i nesreće, a da to i ova dvojica nisu osjetila na vlastitoj koži. Tako Gentleman i Ky-Mani Marley iz skladbe u skladbe umiru nanovo na križu za dobrobit svijeta - čak osamnaest puta! "Conversations" je pasija na repeatu. Ali je ugodna za slušanje s milozvučnim aranžmanima i neporecivom vokalnom kvalitetom ove dvojice aktera, koji ti dolaze poput lopova u noći i šaptaju ti u uho sve dok se jednog jutra ne probudiš i ne počneš vikati: 'hoću bolji svijet!'