Elastica Records
Elastica Records 2016.
30. Lipanj 2016

Pablo Raster - "Forever Dub"

Uvijek dobar za iznenađenje

Samo godinu dana nakon što je Pablo Raster sa svojim prvim samostalnim albumom "Art of Dub" naznačio novu talijansku dub renesansu, pred nama je već njegovo novo izdanje. Neke stvari s rečenog prvijenca, kao što je sudjelovanje renomiranog harmonikaša Sandro Paradisija ili Pablova orijentacija prema steppers dubu, su dobile svoj nastavak i na novom albumu, ali su još više razrađene. Tako u balkanskim melodijama protkanoj "Balkandub" spomenuti harmonikaš Paradiso još jednom predstavlja svoje umijeće, koje se na začuđujuće kompatibilan način poklapa s Pablovim čvrstim steppers beatovima.

Njegov stil, koji sasvim jasno vuče korijene od britanskog, ima talijanski šlif i puno je filigraniji od svojih uzora - tako rekući, barokna inačica steppers duba. U "So part 2" feat. Alessandro Musco & Luigi Leoni se preko šibajuće steppers podloge tumaraju razigrane dionice saksofona kao u electro swingu te svilenkaste gitarske solaže, čija emotivnost stoji u istinskom kontrastu spram mašinskih podloga bubnjeva i snažnih baseva.

Iako Pablo pokazuje da je uvijek dobar za neko iznenađenje - kao kad u posljednjoj traci "ACAD" najednom između masivnih baseva ugura finu klavirsku minijaturu - praksu suradnje s raznim vokalistima ovaj talentirani producent nastavlja i u novom albumu, a među najpoznatijima je Fikir Amlak iz Kalifornije, koji je nedavno apsolvirao talijansku turneju s Imperial Sound Army te je vjerojatno tako došlo do suradnje ove dvojice. U "Do Good" se Fikir Amlakova conscious lirika sudara s Pablovim beskompromisnim steppers rešetanjem, što ovaj u pratećoj dub verziji potencira do ludila.

Ali najsnažniju vokalnu i dub kombinaciju albuma, "Fight Against", Pablo isporučuje s španjolskim vokalistom Antz-Oni Rubio. Ovaj u stakato sličnom rimovanju neumorno ispaljuje strofe na engleskom i španjolskom, a Pablov nezaustavljivi steppers stroj melje sve ispred sebe s drobećim bas linijama i stupajućim ritmovima. Na jednoj od osam vokalnih traka albuma se pojavljuje i Zaira Zen, mlada španjolska pjevačica s finim i ležernim vokalnim stilom, prožetim jazz i soul uplivima, a koju prate široke synth podloge i raspjevani saksofon.

Album popunjavaju četiri remiksa u kojima Pablo izlaže svoju ljubav prema sound sistem zvuku s mnoštvom plesnih beatova i masnih bas linija te majstorski plasiranim dub efektima. Njegova "umjetnost duba", parafrazirajući naslov prethodnog izdanja, je dobila svoj još nabrijaniji nastavak u novom albumu.