Elastica Records
Elastica Records 2015.
12. Lipanj 2015

Pablo RasteR - "Art of Dub"

Umjetnost duba na talijanski način
Ponekad se, kao u ovom slučaju, iz popratnih informacija može štošta saznati o sadržaju albuma. Tako se primjerice može doznati da ovaj talijanski muzičar i producent svoj prvi solo album, pored ostalih, posvećuje svojim kolegama i producentima Paolo Baldiniju i ekscentričnom Madaskiju. To već govori puno - njih oba su poznati po tome što imaju običaj rušiti barijere između duba i drugih pravaca kao što su hip hop, dubstep ili klupske muzike općenito. Iako se Pablo RasteR u svom debi albumu ne naginje toliko kroz prozor kao ovi i uglavnom ostaje dosljedan tvrdokornom i minimalističkom steppers izričaju, ipak u ovih jedanaest traka ima dosta posijanih akcenata koji govore da ih nije bez veze spomenuo u posveti.

Tako u naslovnoj "Art of Dub" do uporabe dolazi Sandro Paradisi , koji po snažnim steppers ritmovima i debelim bas linijama rasprostire svoju razigranu mediteransku melodiju harmonike - kao svojevrsnu talijansku inačicu jamajkanske melodike. Dok se u "Open Your Mind" koristi egzotičnom melodijom indijske sitare, a u epičnoj "Battle of Megido" mu gostuje poljski producent i gudač Violinbwoy, koji tako divno demonstrira svu elastičnost i poroznost duba za nove utjecaje.

Što to sve funkcionira tako dobro, zahvaljujući je i ogromnom iskustvu ovog Talijana, koji je prethodno producirao hrpu albuma za druge, ali i sam ima čak preko osam stotina odrađenih koncerata diljem Europe. S puno umješnosti i sigurnosti, reda jednu za drugom trake prožete masivnim basevima i stupajućim steppers beatovima. Ogoljeno do srži i ponovno sastavljeno samo od osnovnih komponenata basa, ritma i povremenih melodičnih harmonija - čak se i efektima služi krajnje decentno. Na djelu je hipnotični minimalizam, koji pak u rukama ovog spretnog producenta nikad ne zvuči monotono.

No za njegov prvi samostalni izlazak na scenu, Pablo RasteRu su se pridružili i gosti na vokalima. Tako je u ekipi Dan I iz Imperial Sound Army ("Word, Sound and Power"), kao i Jamajkanac Barry Isaacs ("Rejoice") čiji glas je i kao njegovo ime ukrštenica Barry Browna i Gregory Isaacsa. U veseloj "Love Your Life" je za mikrofonom Mr. Dill Lion Warriah, a u "Manipulation" tu je Valentina Benaglia iz bergamskog reggae benda Shame & Skandal, te militantnim ritmom popločana i na francuskom od strane Natty Slya otpjevana "An lé bolé". Pablova umjetnost duba je u njegovom slučaju na sound sistem usmjereni čvrsti i spartanski uređeni steppers, čiju oštrinu jedino ublažuju blagi instrumentalni aranžmani i vrhunski vokali. Ili drugim riječima, radi se o dub zvuku dvijetisućitih, sve snažnije talijanske škole.