Baco Records
Baco Records 2015.
26. Lipanj 2015

Danakil - "Entre les lignes Dub"

Više od običnog dub albuma
Godinu dana nakon izlaska albuma "Entre les lignes", Francuzi iz sastava Danakil sada su isporučili i njegovu dub verziju. Za to su spakovali sav materijal, uzeli noge pod ruke i otisnuli se čak u Mali, vrlo nestabilnu zapadnoafričku državu, čijim sjevernim dijelom trenutno haraju razne pobunjeničke i terorističke frakcije. Ali Mali ima nešto vrlo dragocjeno za ove Francuze - glavni grad Bamako, s njegovom nadaleko poznatom bogatom muzičkom kulturom; stari afrički utjecaji tu nailaze na modernu, rađajući uvijek nove impulse i stilske kombinacije.

Ali, što je još bitnije, tamo je nastanjen studio Humble Ark producenta Manjul, s kojim je ovaj francuski sastav surađivao i na svom prethodnom dub albumu "Échos du Dub". Već je se tu pokazao Manjulov afrocentrički pristup dubu, uvodeći u cijelu priču zapadnoafrički fler mitskog Bamaka. Tako je i ovo novo izdanje "Entres les lignes Dub" ispalo nešto više od običnog dub albuma - Manjul ne samo da je materijale s "Entres les lignes" albuma podvrgao dub tretmanu na njemu svojstven način, već je uhvatio djeliće atmosfere ovog afričkog grada, snimajući zvukove njegovih ulica ili žamor na lokalnoj tržnici. Ali i uvodeći nove elemente autentičnih instrumenata i perkusija iz Malija. Pored toga, Manjul je ovdje primijenio klasične dub alatke kao što su delay i reverb efekti, ali ne prekomjerno i bespotrebno, već točno onoliko koliko je potrebno da metafizira i podigne u gornje sfere fine roots aranžmane ovih Francuza.

Kroz ukupno trinaest traka defiliraju razne pasaže toplih synthova, gitare, duhača, klavira, fino akcentuirane Manjulovim dub-rukopisom. Isto tako se u pravoj malijskoj tradiciji miješaju uplivi jazza, rocka te afričke psihodelije u obliku autohtonih žičanih instrumenata i tribalnih perkusija. Rezultat je lepršavi i koloritni, pa i egzotični zvučni pejzaž, koji u sebi spaja europske, afričke i jamajkanske faktore na način koji je samo u dubu moguć.