CTBC Music
CTBC Music 2015.
12. Lipanj 2015

Morgan Heritage - "Strictly Roots"

Refreni 'party all night' i 'your love is amazing' govore već sve...
Nit je strictly, nit je roots. Novi album Morgan Heritage obiteljskog benda s obmanjujućim naslovom manje se poziva na možebitne korijene, koliko je obuhvatio trenutačne struje u reggae i srodnim pravcima. Po svojoj konfiguraciji vješto izbalansiranih lakih nota, razvidno je da ciljaju na mainstream publiku. Nakon dvadeset godina na sceni i više od desetak izdanih albuma, Morgan Heritage obitelj očito želi napokon keširati. Što ne bi po sebi bilo nikakav problem, da pri tome nisu ispali lažno (kao varka u naslovu albuma) i u svojim nastojanjima patetično. Zbog toga se tekstu naslovne "Strictly Roots", iako spada među bolje stvari, jednostavno ne može vjerovati.

Tako u zajedničkom naporu s Jo Mersa Marley u "Light It Up" forsiraju hip hop i dubstep uplive. Budući da je na ovih trinaest pjesama (u I-Tunes verziji ih je jedna više) radila nekolicina raznih producenata, ukupna slika albuma varira od klasičnih do nešto modernijih pristupa. Nit koja sve to na neki način povezuje je lijepi vokal od Una Morgan, koja pored glavnog vokaliste Peetah Morgan, briljira iako često ima tek pomoćnu funkciju. Njihova savršeno uigrana kolaboracija se ponajbolje očitava u harmoničnoj baladi "Put It On Me", koja ipak pršti s općim mjestima tipa: 'oh yeah yeah' ili 'la la la'. Svoje najbljutavije momente album pak ima u pjesmama poput "Sunday Morning", koja uz plastične polu-akustične aranžmane i povike 'party all night' prelazi u najružniju inačicu Mr. Presidenta ("Coco Jambo") iz devedesetih. U taj niski red spada i radio-reggae poštapalica "Keep On Jammin" s distorziranim rock'n'roll konturama i obaveznim ragga-vokal upadima. Ili plesna "So Amazing" koja bi trebala evocirati ljetni feeling i s ižvakanim refrenom kao što je 'your love is amazing' trebala kao oslikati zadovoljštinu ljubavi.

Inače i kad se drže klasičnih roots postulata, aranžmani su im često nemaštoviti i svode se na zakulisno skankanje ("Rise and Fall"), a u prvi plan se isturaju vokali koji bi trebali kao prekriti taj nedostatak. Pri tome kao da se sami postide što su napravili zarad probijanja u nezahtjevne srednjostrujaške medije, pa onda tu i tamo isporuče poneku finiju roots pjesmu tipa "Wanna Be Loved" ili "Child of Jah" s gostujućim Chronixxom na vokalu. Morgan Heritage i ako su nekad bili u nečemu uvjerljivi, više to definitivno nisu. Rijetko je kada muzički harakiri tako očit kao u njihovom novom albumu. "Strictly Roots" se od očekivane bombe ispostavio kao reggae za početnike i djecu.