Menart
Menart 2009.
14. Prosinac 2009

ST!llness - "Globalno Zatupljenje - Paket za preživljavanje"

'Komunikacija je proces višestrane razmjene mišljenja ili informacija sa samim sobom ili bilo kojim drugim enitetom. Ona se odvija podsredstvom medija'

Pojavljivanje ST!llnessa prije nekoliko godina donijelo je pravo osvježenje na našoj sceni, htjeli mi to priznati ili ne. Pod glazbenim i idejnim utjecajem Rage Against The Machinea uspjeli uzdrmati i najuspavanije duhove sa svojim albumom prvijencem 'Sve što znam u životu...odabrao je Đelo Hadžiselimović'. Drugi album, također maštovitog naziva 'Globalno Zatupljenje - Paket za preživljavanje' bio je očekivani nastavak njihove probitačnosti i ponekad bahate rječitosti. Redoviti posjetitelji njihovih koncerata vjerovatno su već donekle upoznati s repertoarom pjesama s ovog albuma, kao što su 'Možda', 'Digni Glas' i Guzotres'.

Dancehall pjesma 'Guzotres' snimana je u duetu s MC Popayem iz Kingston Sounda, kao stvorena je za ljetno praznilo i tulumarenje. Ovaj singl je popraćen s videospotom koji je sniman na plaži Zrće, no smatram da ST!llnessi ipak u sebi nose malo više kreativnosti. No, s druge strane, taj video će vjerovatno pridonijeti naklonost šire publike, kojima su bitnije 'lake note' u društvu guzica i sisa od kritičnosti surove današnjice u njihovim tekstovima. 'Džungla' neodoljivo podsjeća na ADF, dok poprilično šaljivi 'Genst!ll' govori u njihovim počecima i problemima s kojima se susreću mladi bendovi na ovim prostorima, što najbolje govori slijedeći stih: '... ljudi misle da mlatimo pare ka biskupi na mise...'

ST!llnessi dozrijevaju na sredini albuma u izvrsnoj 'Ludilo planu', gdje dolazi do izražaja dalmatinski temperament mladog tekstopisca, koju mi kontinentalci nikad nećemo u potpunosti razumijeti. Svoju žestinu očituju u 'Kanibalizmu' gdje dokazuju svoju zrelost, a 'Digni Glas' je dušu dala za poticanje studentskih revolucija. Ukoliko se želite riješiti frustracija i izluditi susjede, na repeat stavite 'Jebe Me', a sa 'Suncokretom' si popravite raspoloženje. Reggae poema 'Ona' posvećena samoj glazbi što daje naglasak na uživanje samog benda u onome što rade, što na kraju ostaje jedino bitno. Album zatvara 'Dvi Strane Medalje' gdje frontmen Yuri daje si prekomjernog oduška.

Album sadrži i DVD izdanje sa spotovima hitova s prošlog albuma ('Katarza', 'Blues Za Moju Majku', 'Banana Split', 'Egoskopija' i 'Vatra je Đava'), te live izdanje iz Doma Sportova gdje su nastupali kao predgrupa TBF-u ('Možda', 'Sloboda', 'Digni Glas', 'Katarza'), te s koncerta u njihovoj i Trip to Zion organizaciji gdje su nastupili s Antenatom ('Let', 'Egoskopija' i 'Vatra je Đava'). A sve to u produkciji Transmeet TV-a. Album je sniman u Karmasonik Studiju u suradnji s Hrvojem Nikšićem i Nevenom Marincem.

Sve u svemu, ako ne preživite uz ovaj paket, zapitajte se gdje ste...