Rebel Sound Records/Forward Bound Records
Rebel Sound Records/Forward Bound Records 2015.
31. Kolovoz 2015

Ras Teo - "Bredda Daniel"

Jah Rastafari!

Globalna borba za reggae muziku, koju je još otpočeo prije više od tri desetljeća Bob Marley, počevši od muzičara, producenata pa do fanova samih i na kraju također onih koji je promoviraju na bilo koji način, nosi svaki dan nove plodove i nije uzaludna. Jer kada jedan Armenac iz Los Angelesa snimi album zajedno s Jamajkancima Yami Bolo i slavnim bubnjarem Leroy 'Horsemouth' Wallace, još jednom postaje jasno koliko je reggae postao zaista globalni fenomen. A Jamajkanci svoju "jah music", iako je dio njihove kulturne baštine, dijele tako velikodušno i bez zadrške s ostatkom svijeta. Upravo o toj borbi govore Ras Teo i Yami Bolo u "We Fighting", jednoj od dvanaest novih pjesama s novog, trećeg po redu albuma ovog američkog Armenca s unikatnim, putenim i nevjerojatno melodičnim vokalom. 'Jah music, sweet music, rasta music, ganja music...' - samo su neki od opisa reggaea, koji se nižu u spomenutoj pjesmi, a koji ujedno savršeno opisuju i čitav album. Organični, harmonični i eterični roots reggae je zvuk koji prevladava na "Bredda Daniel", na kome, pored navedenih, gostuje i Iqulah Rastafari ("They Cant Stop I"), još jedan izvrsni vokalist o kome je već bilo riječi na ovim stranicama. Nije da je Ras Teu potrebna ikakva pomoć na vokalima, čiji glas se može smjestiti negdje na tromeđi između Michael Rosea, Junior Reida i po spiritualnoj noti blizu Burning Speara. Upravo je rasta-spiritualnost osnovna nit koja se provlači kroz njegove tekstove, protkane starozavjetnim biblijskim motivima kao u naslovnoj "Bredda Daniel" ili "Deliah", te soc-kritičkim osvrtima kao u "Whip Dem" i povijesnim referencama kao u "Wolf Wolf Wolf". Filigrana offbeat ritmika od tako iskusnog bubnjara kao što je spomenuti Horsemouth Wallace daje ovim korpulentnim, s dozom jazza obogaćenim aranžmanima duhača, gitare i klavijature dodatnu širinu. A kao najneobičnija pjesma albuma se izdvaja baladna "Cumbaya", koju je Ras Teo otpjevao u chanting stilu samo uz pratnju melankolične, mjestimično blago distorzirane gitare i finih backvokala. Na koncu, "Bredda Daniel" je snažan set vrhunskog roots reggaea, pitak i slušljiv od početka do kraja.