Dubalistik Records
Dubalistik Records 2014.
16. Ožujak 2014

Kanka - "Watch Your Step"

Novi dub album francuskog producenta

Malo je koji muzički stil s dolaskom digitalnog i elektronskog doba doživio tako veliku tragediju kao dub i reggae.

Općenito i retrospektivno gledano, digitalizacija je nažalost donijela više lošeg nego dobrog ovoj muzici. Opelješivši je od možda i najjače poruke i sadržaja kakvu je, pored punka, jedan muzički pravac imao u nešto što može u konačnici raditi svaki zelenko koji još nosi dječju guzicu i ne zna vjerojatno svirati niti jedan instrument, ali je dobar s laptopom i kojekakvim programima. Kao posljedicu, imamo čitave generacije bezveznjaka koji očito nemaju pametnijeg posla već zagađivati internetsku okolinu svojim kvazi-dub "ostvarenjima" i bez ikakvog srama se nazivaju tamo nekakvim, kao fol "dub producentima". Isto tako je se pojavilo bezbroj novih grupa koje u svom nazivu imaju riječ "dub", a da pri tome nemaju skoro ništa s zajedničko s ovim muzičkim stilom. Ne zna se točno da li oni s time u neznanju varaju sami sebe ili pak namjerno potencijalne slusatelje. Ali to je na kraju i svejedno. Danas imamo i čitavu tiradu albuma koji gotovo identično nalikuju jedan drugome. I zapravo se jedino razlikuju po svojim nazivima i naslovnicama. Na drugoj strani tu su tvrdokorni roots reggae i dub fanatici koji su mentalno i muzički zaostali u sedamdesetim - i oni ne rade ništa drugo do kopiranja njima dragih albuma i izvođača iz toga razdoblja. Ništa se u stvari ne mijenja i sve ostaje i zvuči isto.

Samo ako možete nekako prijeći preko toga, akceptirati takvu situaciju, progutati tu gorku knedlu, možda na posljetku da budete u stanju slušati album kao što je ovaj novi od Alexisa Langloisa aka Kanke, koji se ovim ponovno javlja nakon skoro trogodišnje pauze. U "Watch Your Step" ovaj Francuz nastavlja svoju seriju modernog steppers duba, koji se bazira na vrlo izraženoj drum'n'bas konstelaciji, tipično sterilnom elektronskom zvuku i uplivima roots reggaea elemenata. A to se sve može otprilike opisati kao "muzika za poskakivanje". Znači, ako ste već čuli jedan njegov prethodni album, čuli ste zapravo i ovaj. Jedino gdje se oni međusobno razlikuju su neznatne varijacije u tempu i bas linijama, te mjestimičnim vokalnim verzijama, kakvih je ovdje tri od ukupnih dvanaest trakova. Vokalist Echo Ranks ovdje začinjava album kvalitetnim vokalnim interpretacijama u pjesmama "Worries & Problems" i "Stepperstyle",YT gostuje u "Disconnect Yourself", a odlični El Fata u "Never Let Them". I s ovim su već pobrojani uglavnom svi vrhunci ovog, sat vremena dugog izdanja. Sve ritmove, efekte i drugo moglo je se već čuti i albumima od, recimo, britanskih Iration Steppas, koji su ovom Francuzu očiti uzori. A sve se to može još dalje unatrag pratiti sve do Jah Shake kao jednog od pionira UK duba. Ali to je jedna druga priča. U tom nekom zamrznutom mikrokozmosu bezgraničnog uzajamnog kopiranja, Kanka je se ipak profilirao kao jedan od boljih i vještijih faktora. Što mu je na koncu donijelo i određeni ugled i prestiž. A to dokazuje i s ovim novim albumom, koji mu je jedan od boljih, ako ne do sada i najbolji. Ako se već moramo ili hoćemo nekako aranžirati s ovim nesretnim stanjem kakvo trenutno jeste, album "Watch Your Step" je za to dobra polazna točka. Ali daleko je to od dobrog ili nedajbože nečega novog i svježeg.