samostalno izdanje
samostalno izdanje 2021.
28. Ožujak 2021

Fokus meets AmanZaman - "Steppaz"

EP za đuskanje
U općem nedostatku đuskavih žurki, iz Srbije stiže "Steppaz" EP koji će jednim dijelom nadomjestiti taj nedostatak bar u kućnim uvjetima, dok će drugim dijelom učiniti da se još više zaželimo događaja i opasnih rejvova. Međutim, van konteksta živih događaja, ovaj EP konačno ulijeva života u lokalnu jungle/d'n'b scenu, posebno onu usko vezanu za reggae i dub. Suradnja nije nimalo neočekivana, AmanZaman su već više puta pokazali da njihov senzibilitet vuče ka ovakvim formama muzike (između ostalog i na posljednjem albumu su to najotvorenije nagovjestili pjesmom "Money"), dok je Fokus već prepoznat producent i DJ koji bi u potpunosti mogao da taj AmanZaman senzibilitet i potencijal usmjeri i pomogne mu da se ostvari na pravi način. Uostalom, upravo to je i uspio napraviti kroz "Steppaz" ili, u najmanju ruku, je prikazao sav mogući potencijal ove suradnje.

Kao što to inače (ne) radi, Fokus se nije usmjerio niti ograničio na uski skup muzičkih stilova, recimo nešto što bismo mogli nazvati klasičnim jungle dubom, već su ritmovi podjednako žestoki, podjednako d'n'b i elektro, da neće biti nikakvo iznenađenje ako se ove trake čuju koliko na nekim budućim elektro žurkama, toliko i na onim dub i jungle događajima. Ali utjecaji ne završavaju tu, već možemo čuti i čuveni Sylford Walker/Welton Irie intro u pjesmi "United", kao i roots poruke koje preplavljuju čitav EP, a mogu se osjetiti i kroz same nazive pjesama: "Fall Of The Babylon", "Original Fire" i "Prodigal Son" kao vjerovatna referenca na Steel Pulse.

Ako do sada nije bilo dovoljno jasno, AmanZaman su pokazali da imaju još jedan zvuk koji im "leži", dok su Fokusovi riddimi također dobili odgovarajuće vokale i senzibilitet, savršeni za prvi korak oživljavanja onog dijela d'n'b scene koji je još uvijek uspavan, a radi se o rudeboy, jungle stilu izvođača kao što su DubFx, Dub Pistols i Natty Congo. Sljedeći korak je vrlo jasan, ne EP, već cijeli album.