Upsetter
Upsetter 2018.
14. Ožujak 2019

Lee Scratch Perry - "The Black Album"

Još jedno majstorstvo Lee Scratch Perrya
Lee Scratch Perry pripada u domenu onih likova za koje brijete da je teški luđak ili nevjerovatna ličnost. Prestao je pušiti travu nakon 40 godina, prestao je piti alkohol, a možda je u tome tajna njegove vitalnosti. Godine mu ipak uzimaju maha pa moli na svojoj službenoj Facebook stranici da mu ne donosite zelenjavu u backstage jer ju pospremi pa zaboravi gdje je pospremio. Umjesto dobre domaćice, slobodno mu na ovogodišnji Seasplash festival (Martinska 18. do 21. srpnja 2019.) gdje nastupa zajedno s Mad Professorom i Scientistom donesite mala ogledalca s kojima se može okititi. Ako vam ovo zvuči kao zahtjevi jednog luđeg starca, vidjet ćemo kakve ćemo mi prohtjeve imati za 20-30-40-50 godina.

O inspirativnoj životopisnosti Lee Scratch Perrya možemo pisati do preksutra, a njegovo posljednje izdanje obilježeno je suludim, ali u cjelini smislenim inkantacijama. Posljednji "The Black Album" dugačak 1.15h otvara plač novorođenčeta, dok se njegovi recitali svode na vlastite životne tematike poput vladavine njegovog ega (“Trendsetter”/”Trendsetting Dub”), ljubavi prema sebi koja predvodi u “Your Shadow Is Black” i pripadajućoj dub verziji “Your Shadow Is Dub”. No kako se gospodin Perry okrenuo osobnom čišćenju tako je “Dead Meat” našla poziciju na albumu. “Killing Dancehall Softly”/“Killing Version” (“...in UK, in England, in London, in Great Britain, in USA…”) i “Solid State Communication”/“Solid State Dub” (“... I am Lord of Lords...”) sa svojim snažnim porukama zatvaraju album za kojeg je Lee Scratch Perry angažirao samo prvoklasne igrače poput producenta Daniel Boylea, Rolling Lion All Stars koji su besprijekorno odsvirali bas, klavijature i bubanj, dok je Robbie Lyn iz stare postave The Upsettersa odsvirao je piano i organ što je pridonijelo “crkvenom” zvuku albuma.

U trenutku pisanja ove recenzije, Lee Scratch Perry najavio je novi album za svibanj 2019. koji će se pojaviti pod nazivom njegovog pravog imena “Rainford”, a nastaje u suradnji s britanskim producentom Adrian Sherwoodom. Dok su današnji tridesetogodišnjaci već umorni od života, srećom da imamo primjere poput Lee Scratch Perrya koji nam ukazuju da starost ne znači smrt. U njegovom slučaju starost označava slobodu.