×

Menart
Menart 2012.
20. Travanj 2012

ST!LLNESS - "STI.LLNESS"

Vrhunsko izdanje

„Šta reći? Koju posluku porati? Kome?“ riječi su kojima ST!llness nastavlja priču s „Globalnog zatupljenja…“ na novom, trećem albumu. Iako uobičajeno za prvijenac, ST!llness su tek treći album nazvali imenom banda. Je li im nedostajalo inspiracije za naslov albuma ili su se na to odlučili jer album glazbeno opisuje band bolje od svojih prethodnika?

Pažljivim slušanjem albuma dolazi se do zaključka da je tome tako iz drugog navedenog razloga. Iako se stječe dojam da su dečki pomalo otupili žestinu svojih pjesama, nadoknadili su je pojačavanjem utjecaja reggaea i psihodelije. Takvim su receptom stvorili album koji je širokim masama bliži od prethodnika, a da pritom nisu morali dušu prodavati vragu. Može se (opravdano) ustvrditi da su ST!llness ovim albumom stekli svoju potpunu zrelost te da su svoju glazbu uzdigli na višu razinu kvalitete, pritom ne gubeći svoje ja. Osim same glazbe, tekstualni je izričaj također doživio sazrijevanje. Tako je Yuri, nakon odličnog posla urađenog s Golemom, ponovno na svom vrhuncu. Pjevao/repao on ode „svetoj biljci“ na opuštajućem reggae remekdjelu „Terapija“, kritizirao letargičnost svoje generacije ili pak pozivao na buđenje svijesti, Yuri svakim svojim uratkom pokazuje zašto je trenutno najbolji MC/pjevač u Hrvatskoj. Kada smo već spomenuli „Moju generaciju“, ne zaboravimo napomenuti da se radi o do današnjeg dana najboljoj socijalno angažiranoj pjesmi stvorenoj na ovim prostorima. Svojom kritikom generacije bez svijesti je ST!llness tako iza sebe ostavio jednog Marčela. Naravno, i u ostalim se pjesmama očituju frustracije letargijom i nezainteresiranošću društva u kojem žive. No, da ne bi bilo sve tako crno, ST!llness nam nudi i rješenje problema u „Sad i Ovdi“ te savjetuje slušatelju da se ostavi prošlosti i okrene sadašnjosti u „Iluzije“ („Svaki izam je idiotizam“). Album nudi i rasterećenu i opuštajuću reggae rapsodiju „Terapiju“ koja „na prvu“ ulazi u uho i iz njega teško izlazi, a na kraju albuma se skriva i nasljednik „Bluesa za moju majku“, prekrasan spoj karakterističnog ST!llness zvuka i klapske pjesme.

Novim je albumom ST!llness unaprijedio svoj zvuk te potpuno glazbeno sazrio, a sudeći po osvrtima na koncert u zagrebačkoj Tvornici gdje je novi album premijerno uživo predstavljen, još su više napredovali u live izvedbi. Sve te činjenice su zapravo razlozi zbog kojih se radujemo novim koncertima i studijskim materijalima. Do tada nam preostaje uživati u ovom vrhunskom albumu.