×

Nat Geo Music
Nat Geo Music 2012.
1. Travanj 2012

Balkan Beat Box – "Give"

Glazbeni dragulj

Kada sam prihvatio zadatak recenziranja novog albuma Balkan Beat Boxa nisam znao što očekivati. Tek sam se nedavno, s najavom koncerta u Zagrebu, po prvi puta susreo s njihovom glazbom, a budući da nisam bio detaljno upoznat s njihovim pogledom na glazbu to je bio pomalo zahtjevan pothvat. Tako sam odlučio da na moj sud o ovom albumu neće utjecati prethodni uradci ovih talentiranih i originalnih umjetnika.

Na prvo je slušanje jasno da se radi o veoma kreativnom, maštovitom i originalnom trojcu koji glazbene specifičnosti jednog kutka svijeta uspješno kombiniraju s globalno zastupljenim stilovima. Elektronika, dancehall, rap i mnogi drugi stilovi čija moć osvaja uši slušatelja diljem svijeta susreće se sa karakterističnim zvukovima Balkana i Bliskog Istoka. Naravno, nije im to prvi susret, a svakako ne i prvi zajednički ples, ali svakako je specifičan. Kada se toj zabavnoj i nadasve zanimljivoj glazbenoj kombinaciji pridodaju i socijalno-politički osvještene stihove dobije se zabavna, inteligenta i intrigantna muzika koja vas, uz ples, tjera i na promišljanje o svijetu u kojem živite. Kao ni sama glazbena podloga, ni tekstovi tematike koju koriste Balkan Beat Box ne čuju se po prvi put, ali ponovno je kombinacija ta koja čini ovaj band i njihov izričaj originalnim. Buditi svijest o pokvarenosti političara i bogataša, rasnoj i drugoj diskriminaciji, globalnoj paranoji, besmislenosti ratovanja i drugim brigama današnjeg svijeta misija je koje su se prihvatili mnogi današnji glazbenici. Međutim, koliko je tih glazbenika odlučilo poslužiti se zabavnom i plesnom dimenzijom elektronske glazbe da bi vam prenijeli tu svijest? Lista glazbenika koji kombiniraju zabavu i osvještenost u glazbi veoma je kratka, a ukoliko za kriterij uzmemo i originalnost i kvalitetu, lista se još više nemilosrdno krati. Upravo zbog toga je „Give“ glazbeni dragulj moderne diskografije, a Balkan Beat Box band kojeg se ne smije propustiti poslušati. Odvajati neku pjesmu s albuma kao posebno vrijednu znamenitost albuma bilo bi krajnje neprimjereno i nepošteno jer se ovdje radi o dvanaest pjesama od kojih je svaka specifična na svoj način i od kojih svaka zaslužuje jednaku pozornost. Najbolji način da vas rad Balkan Beat Boxa očara je da detaljno poslušate cijeli album, ne izbjegavajući ni jedno od ovih djela. Uz toliko različitosti među samim pjesmama, one ipak čine jednu skladnu cjelinu čineći tako ovaj album veoma dobrim cjelovitim uratkom sa malim brojem mana, a velikim brojem specifičnosti i ostalih vrlina.