Samostalno izdanje
Samostalno izdanje 2011.
22. Travanj 2012

Blaya Dub Playa - "Zlatan Zub"

Srbija State Of Mind

Zemunska ekipa: Vojke, Raki i Buraz su složili vrlo interesantan stil i izričaj koji spaja reggae i hip hop na jedinstven način. Instrumentali, rime, flow i naravno odlični refreni ih čine izvođačima koji već duže vrijeme ruše granice na urbanoj glazbenoj sceni. Iako im se jedino može zamjeriti doza bahatosti i agresivnosti, to ih s druge strane može činiti vrlo privlačnima publici koja je željna adrenalina. Kako ne bi netko pomislio da su oni neki glupi nabrijani klinci - napomenut ću da je većina pjesama (s bilo kojeg njihovog izdanja) vrlo inteligentan osvrt na društvo koje ih okružuje. Pa da nešto više kažem i o tome...

Za Blayere sam prvi put čuo nedavno - izlaskom njihovog prvog službenog izdanja za Mast Records. "Zlatan Zub" je taj album koji me je na prvu osvojio svojim temama koje bi se lako mogle opisati kao "Srbija State Of Mind", ali i bolesnim raggamuffin flow-om. Iskreni i zanimljivi tekstovi na "našem" jeziku i ragga stil koji furaju im daju veliku prednost nad ostalim izvođačima sličnog opusa. Kažem sličnog jer na prostoru Srbije, ali ni bivše države, nema izvođača koji bi radio ovakvu glazbu, barem ne na ovakav način. Teme su im društvenog karaktera, svaka opisuje određenu životnu situaciju mladih urbanih ljudi koji su u potrazi za srećom. Pritom nailaze na probleme s policijom, kriminalom, socijalom, ganjom, seksom; naravno sve to rokaju na duhovit i satiričan način. Ne znam koju pjesmu da vam preporučim sa "Zlatnog zuba", ali poslušajte album - te sami odlučite koja je vaš favorit.

Iste godine (2001.) izdaju i EP "Neka bude pinki" koji započinje odličnom new roots pjesmom "Nećemo u Nato". Idućih pet skladbi je šareno, ali opet vrlo kvalietno. Izdvojio bih "Kolko si dobra", ali i posljednju koja je jungle refix jedne narodne "Romantične pesme". Na download su izbacili i "Neizdato" - kompliaciju uradaka koji se mogu čuti po bespućima Interneta. Između ostalih, na ovom izdanju je stvar "Ladidadi riddim" koji se našao na "Balkanfarraj" kompilaciji. Blayeri se sigurno neće svidjeti policiji, seksualno isfrustriranim djevojkama i homoseksualcima. Njih se ili mrzi ili obožava, oni su bez dlake na jeziku.

Slušajući ih lako možete osjetit njihove uzore: General Levy, Jamalski, Smiff 'N' Wessun, Scientist, Buju Banton i dr., a i dobro se snalaze i na klasičnom hip hop i grime zvuku. Kako su u jednom intervjuu izjavili - jedno od budućih izdanja bi im trebalo biti dancehall 80-ih napravljen kroz zezanje. Što se tiče publike - ona ih je prihvatila od samog početka kako na Youtubeu, tako i na Facebooku, a vjerujem i na live nastupima.

Od njih u vrlo bliskoj budućnosti možemo očekivati velike stvari, jer kako su krenuli, tako i nastavljaju - sigurno i bez nepotrebnog stresa.

"Grad kao tata, a drzava ko mama
 Gajili su mene da bi odrasto ko raspad