Fe Tru Records
Fe Tru Records 2017.
2. Ožujak 2017

Horace Andy - "Straight to Hell" 12''

Jamajkanska veza The Clasha

Ovo što imamo ovdje je dio pop kulture. "Straight to Hell" je bila skladba s posljednjeg velikog i bitnog The Clash albuma s izvornom postavom, "Combat Rock" iz 1982. godine i jedan je od ikoničnih hitova ove kultne britanske punk grupe. Spomenutom albumu je prethodio 1980. godine "Sandinista!", album u kojemu su The Clash, predvođeni gitaristom i pjevačem Joe Strummerom, najviše koketirali s dub i reggae, ali i nizom drugih utjecaja što, blago rečeno, nije naišlo na uobičajene pozitivne reakcije. No, takvi glazbeni patuljci i njihova mišljenja nas na ovom mjestu ne zanimaju. Iako su se u "Combat Rock" ponovno vratili svojemu početnom punku i rocku, uplivi "Sandiniste!" su se i tu mogli naći. "Straight to Hell" sa svojom offbeat ritmikom i modificiranim gitarskim skankom je najbolji primjer za to. S tim da se teme, kojima su se bavili The Clash, nisu previše različile od onih u reggaeu. Ista buntovnička nit je povezivala i jedne i druge. S toga gledišta, nije nikakvo iznenađenje da su The Clash održavali jake veze s jamajkanskim akterima poput Mikey Dreada. A ta veza je ostala i dugo nakon što je The Clash prestao postojati u liku Joe Strummera, koji je, među ostalom, surađivao s Horace Andyjem na njegovom 1999. godine izašlom albumu "Living in the Flood". Tada je Joe Strummer predložio Horace Andyju da otpjeva njegovu skladbu "Straight to Hell". No, Horace Andy nije bio zadovoljan s rezultatom i tako je cijela priča propala u zaborav, sve dok ju nije ponovno iskopao američki glazbenik Eric Blowtorch, koji je u prošlosti surađivao s nizom jamajkanskih glazbenika. Intrigiran mogućnošću da Horace Andy otpjeva jednu od kultnih The Clash skladbi, Blowtorch je zahvaljujući svojoj jamajkanskoj vezi organizirao Horace Andyja, koji je u Kingstonu nanovo otpjevao svoju verziju od "Straight to Hell". Prethodno je Blowtorch odradio glazbenim dio, držeći se koliko je moguće originala, kojemu je sa svojom grupom Welders tek nadodao puhačke dionice i himnične orgulje umjesto izvorne gudačke elegije The Clasha. Na ovom 12 inčnom izdanju verzija Horace Andyja dolazi u pratnji dviju DJ verzija jamajkanske legende Big Youth, koji u "Pair of Dice" i "Asylum Seeker", preko istog riddima, isporučuje najjače komade s aktualnom tematikom u posljednjih nekoliko decenija. Rad na ovom izdanju i njegova objava za Erica Blowtorcha ima vrlo osobnu notu, budući da je bio u poznanstvu s Joe Strummerom, koji je ujedno bio i njegov uzor. Posljednja traka "Christmas in Landbroke Grove" je njegova rekapitulacija osjećaja kada je doznao da je ovaj preminuo u prosincu 2002. godine. Obojica, i Horace Andy i Big Youth su bili jedni od idola The Clash, koji su ih glazbeno i ideološki inspirirali, a ovo izdanje je najbolji dokaz da duh ove kultne britanske grupe i dalje živi - barem na Jamajci.