On-U Sound
On-U Sound 2016.
8. Prosinac 2016

African Head Charge - "Return of the Crocodile"

Povratak zvijeri

African Head Charge
Jedan od najbizarnijih, najluđih i najeksperimentalnijih projekata Adriana Sherwooda, koji je ovaj uspravio na nogu u osamdesetima je svakako African Head Charge. Inspiriran Brian Enovim uratkom "My Life in the Bush of Ghosts" s kojim je svojevremeno revolucionirao tehniku sampliranja radeći s raznim etno snimkama, Sherwood je se upario s jamajkanskim perkusionistom Bonjo Iyabinghi Noah i pop kulturu počeo bombardirati najcrnjim afričkim tribalnim ritmovima, ali koji su prije toga prošli paklenu proceduru Sherwoodeove zvučne komore u kojima su tretirani s dub i post-punk herbicidima kao i raznim etno samplovima iz najudaljenijih i najzabačenijih kutova svijeta, te na drugom kraju izašli u svojoj mutiranoj, futuristično primitivnoj inačici, zarazne u svojoj mistici, egzotici i divljini. Albumi ove dvojice u svojstvu African Head Chargea su bili kao oni dobri horor filmovi, čije pojedine scene ne želiš gledati, ali ne možeš ni odustati od njih sve do završetka. Materijala koji su ova dvojica snimili je bilo očito više nego što je objavljeno, jer novo izdanje "Return of the Crocodile", kao dio box seta od pet CD-ova, je sačinjeno od neobjavljenih verzija i dubplateova, koji su nastali između 1981. i 1986. godine. Znači, riječ je o najranijem i najluđem razdoblju ovog projekta, od albuma "My Life in a Hole in the Ground" (1981.) do "Off the Beaten Track" (1986.). Svaka od ovih ukupno osam traka predstavlja djelimice do neprepoznatljivosti radikalno drukčije verzije originala. Brutalno nas Sherwood i Noah udaraju po ušima s eratičnim tribalnim ritmovima od kojih ključa krv i u nama bude pradavnog afričkog lovca i sakupljača. Puhači pozivaju u juriš a synthovi i abrazivne gitarske distorzije grebu po koži. Između sve te kaotične i hipnotične divljine, migolje koncizniji i strukturiraniji predjeli u kojma se čak naziru prave bas linije i riddimi te staloženija ritmika dub/reggaea i jazza. A fokus ne leži samo i isključivo na relaciji Afrika-Jamajka, već i ide dalje do Tajlanda povezujući sve u jednu vrstu ethno-tribal-dub-nečega, koje kao takvo može samo nastati u uvrnutim glava Sherwooda i Iyabinghi Noah.