×

PDV
PDV 2016.
12. Kolovoz 2016

Filip Motovunski – "Ten Years Making Beats"

Deset godina rada Filipa Motovunskog

Deset godina je prošlo od kad se tadašnji klinac uhvatio računala i počeo stvarati glazbu. Tada mladi i „zeleni“ DJ izrastao je u jedno od najprepoznatljivijih imena elektronske glazbe na ovim prostorima. No Filip je svoje ime raširio i van uobičajenih krugova. Ne čudi stoga što je postao jedan od najtraženijih DJ-a i jedan od boljih mamaca za publiku. Uostalom, Filip Motovunski je od samih početaka pokazao da ima nos i osjećaj za publiku, kako u produkciji, tako i selekciji. Dupli je CD stoga logičan slijed događaja. Jer kako ostaviti jednog od najuspješnijih drum and bass DJ-a bez široj masi dostupnog opipljivog izdanja? Ok, vinili su vinili, digitalni EP-i imaju svoju snagu, ali svojevrsan format albuma nosi svoju težinu. Ovaj dupli CD nosi posebnu težinu i u tome što se zapravo radi o detaljnom presjeku karijere jednog raznovrsnog i talentiranog producenta. "Ten Years Making Beats" je upravo to. Kolekcija najboljih ostvarenja istarske d'n'b ikone. I upravo pjesme na ovom duplom izdanju oslikavaju svu raznolikost produkcije. Od laganog jungle vala s kraja prošlog desetljeća do trenutno aktualnih stilova kakve štuju velikani s Outlooka, Filip crpi utjecaje iz mnogih d'n'b (a i širih) područja i sve to sklapa u sklad koji njemu odgovara. Pritom, od samih početaka se to vrlo lako moglo primjetiti, Filip oduvijek posjeduje i onaj osjećaj koji mnogim glazbenicima (i ne samo producentima elektronike) nedostaje, osjećaj za publiku. Upravo stoga Filip Motovunski je i uspio isprofilirati svoje ime u jedno od najtraženijih na području bivše Jugoslavije, ali na isti način i privući mnoge fanove svojoj produkciji. Dvije vrlo ugodne suradnje Filip Motovunski je ostvario sa susjedima iz Srbije, Rahmaneejem i Hornsman Coyotejem, a njih na ovoj zbirci predstavlja angažirani party banger "Obidayah". Naravno, poprilično opušten i društven umjetnik nije se libio ni drugih suradnji te tako na prvom CD-u imamo priliku čuti i uspješnu suradnju s Dr.Strapazootom ("Move From Gate, Smoke'm"), svojevremeni broj jedan većine d'n'b partya u Hrvatskoj stvoren remiksiranjem MC Popayeve „Koke linija“ te relativno svježe suradnje s MC Big Ozom i Michaelom Kvorkom. Suradnje koje se pojavljuju na drugom CD-u bilo bi vrlo teško nabrojati. Osim suradnji, tu su i samostalne trake, a većina njih će biti vrlo poznata svakome tko i površno prati Filipovu karijeru. Ipak, da ovo izdanje ne bude samo skup starih hitova, ponudio je na njemu Filip Motovunski relativno svježu suradnju s Michaelom Kvorkom, poprilično laganu i zanimljivu produkciju pomalo komercijalnijeg prizvuka „Love Frequency“ te još poneku novu kreaciju poput potencijalnog party hita i istovremeno svojevrsnog najavnog singla ovog izdanja, „Shamboozie“ i "Noonshine", ne tako davno predstavljen uradak temeljen na beatu „Lovačih priča“ Bolesne Braće. Također, ne treba zaboraviti ni posljednju (ali također mladu) traku CD-a, "Rolling Joints". Dakle, red „starih hitova“, red novijih uradaka i Filip je sastavio kolekciju koja će zainteresirati one koji prate njegov rad od samih početaka, one koji više cijene aktualni UK zvuk, ali i mnoge nove ljubitelje ove glazbe.

I dok se na prvom CD-u nalaze „sabrani hitovi“, drugi je CD vjerojatno najbolji način za predstavljanje Filipovog rada od početka do danas. Mix sastavljen od čak 37 drum and bass uradaka nudi sve, od PCP hita i svojevremene himne svakog festivalskog fanatika "Come With Us" do najnovijih produkcija koje su našle svoje mjesto i na prvom CD-u ovog izdanja. Upravo ovaj miks pokazuje i zašto je Filip bio uspješan sve te godine. Od remixa Haustorove „Moje prve ljubavi“ ili Dedićeve „Kad bi svi“ do puno mlađeg „Done“, Filipova glazba jednostavno razvaljuje svaki plesni podij i upravo ju je tamo najbolje konzumirati. No ovaj CD omogućuje upravo da pomahnitalu party atmosferu iz Magnusa, Punta Christa, Sterea, Močvare, Crkve, Kocke, Epica i drugih klubova prebacite u svoje spavaće sobe i dnevne boravke. Poseban začin ovom izdanju daje i PDV kao etiketa koja iz godine u godinu radi na podizanju kvalitete domaće scene skupljajući vrlo zanimljive umjetnike. Međutim, s Filipom Motovunskim je ova suradnja čak i mnogo više od uobičajene label-artist suradnje. Naime, vrlo velik utjecaj na Filipov rad svakako su imali Seasplash i Outlook, a upravo ekipa koja se skriva iza PDV etikete odgovorna je za oba festivala. S mnogima od njih ta je veza i puno dublja. Uzevši to u obzir, realizacija izdanja koje predstavlja presjek Filipove karijere proizašla je iz obiteljskog i prirodnog okruženja.

Filip Motovunski deset je godina stvarao party bangere. Sada su oni ovdje, dostupni nadohvat ruke, smješteni u okruglu plastiku i postali su fizički opipljivi. S obzirom da se radi o kolekciji koja skriva brojne hitove na koje su mnogi od vas godinama „razgibavali noge“, vjerujem da će ovaj dupli CD biti dobro prihvaćen među fanovima, a kako sam već ranije spomenuo, omogućiti će i preseljenje klupske atmosfere Filipovih nastupa u vaše domove.