Sugar Shack Records
Sugar Shack Records 2015.
31. Ožujak 2015

Capital Letters - "Wolverhampton"

Britanski reggae se opet piše velikim slovima!

Izjava da je navodno posljednji, govori dosta o novom albumu kultnih Capital Letters. "Wolverhampton" će ući u povijest kao zadnje što su nam na put dali članovi ovog kultnog britanskog sastava, ali ostati će upamćen i po nekoliko stvari koje - da nije upravo zadnji - se vjerojatno nikad ne bi našle na njemu. Pri tome je pravo iznenađenje da je uopće i došlo do toga! Budući da trideset godina, od kada su naime prestali s aktivnim djelovanjem, nisu ništa novo snimili. Njihov prije dvije godine izašli album "Reality" je bio ništa drugo do recikliranje starijih, nikad službeno objavljenih materijala. Možda su upravo s njim ponovno dobili volju ući u studij i snimiti nešto novo - skupa s inženjerom zvuka i bivšim klavijaturistom Maytalsa, Noel Browne to su i učinili. Cijelo prošlo ljeto su proveli radom na novom albumu, a završni miks je odradio Dave 'Oldwah' Sanford, koji je u sklopu Sugar Shack Recordsa prethodno sudjelovao i na albumu od Black Roots ("On The Ground").

Bolji trenutak za comeback nisu mogli odabrati, budući da smo usred ponovnog uzleta reggaea, pokrenutog tamo gdje je sve i otpočelo - na Jamajci. A čuti još jednom nešto novo od "Velikih slova" je zaista neočekivani melem za uši. Tim više što se na "Wolverhampton" nalazi nekoliko stvari koje mogu konkurirati s njihovim najboljim, onda kad su bili na vrhuncu kreativnosti i slave koncem sedamdesetih i početkom osamdesetih. Tu je primjerice magična "Jah Music", koja je prethodno objavljena kao sedam inčni singl, skupa s ništa manje magičnom dub verzijom. Srećom je rečeni dub s još jednim uvršten i u ovaj album kao bonus trake. Onda je tu "Wolf", jedna od najsnažnijih roots skladbi snimljenih unatrag nekoliko godina, praćena pompoznim duhačima u "Roots Music" - ovo je britanski roots reggae u njegovoj najboljoj varijanti! Puno mudrosti i životnog iskustva se krije u skladbama, kao primjerice dobri savjeti u "Opportunity" ili gastarbajterska priča u "Jamaica". Između toga u naslovnoj "Wolverhampton" pjevaju odu gradu u kome žive, ili prerađuju utiske s nastupa na velikim festivalima u "Pumping".

Miks 'Oldwah' Sanforda je istinski trodimenzionalan. Instrumente se može gotovo vidjeti pred sobom, osjetiti njihovu snagu, a vokali su kroz lagani echo efekt dobili na dodatnoj širini. Priča bi bila bez mrlje, da se u drugoj polovni od ovih ukupno četrnaest skladbi ne nalazi nekoliko brojeva koji se čine naprosto suvišnim. Tu se onda lagano uvlaču i klišeji kao u "A Place On Earth" s floskulama tipa 'this world is for everyone' ili 'it's a beautiful world'. Suprotni učinak ima i lovers reggae ekshibicija "Movie Star" s pomoćnim vokalistom Lukasom, koja prekida prirodni tok albuma s njegovim angažiranim i rasta-ornamentima prošaranim tekstovima. Prije spomenute dvije vrhunske dub verzije, posebno zadnja "Jah Music (Compendulum Drum a Dub Mix)", na kraju ipak popravljaju konačni dojam, i "Wolverhampton" je kasna, ali dostojna završnica karijere od Capital Letters - ako se za nekih tridesetak godina opet ne pojave.