Mentaltunes Records
Mentaltunes Records 2014.
14. Siječanj 2015

Ras Gee - "Inspiration"

Reggae iz Gane

Na službenoj Facebook stranici ima samo 18 fanova. Njegov izdavač Mentaltunes Records je specijaliziran na house i chill muziku, a njegova adresa nije nikakva zvučna i jamajkanska, već skromna iz afričke Gane, točnije glavnog grada Akre. Suradnja ove izdavačke kuće i Ras Geea nastala je prošle godine, pod čijim okriljem objavljuje svoj debi album "Unite Africa", a potom i dub verziju istog pod naslovom "Inspiration". I malo je reći da niti jedno od ovih izdanja nije dobilo onu pažnju koju uistinu i zaslužuju. Dijelom je tome kriva i katastrofalna promidžbena strategija od Mentaltunes, koja je faktički nepostojeća. Njegov producent je isto tako no name u dub i reggae sceni - Nijemac Roots Kid White, koji potpisuje produkciju svih Menaltunes izdanja i kao svoju specijalnost navodi dub i chill/lounge muziku, te ima afričko-njemački sound sistem imenom Sensistar. Dakle, ništa ovdje ne ukazuje da se radi o nečemu vrijednom veće pažnje. Čak i uvodna "Praise" navodi na zaključak da je riječ o nekakvom pseudo-dub izdanju diletanata koji su zalutali iz Café del Mar kutka i žele se igrati s pravim dubom i reggaeom. Ali braćo i sestre, što potom slijedi je ništa manje već jedno od najvećih iznenađenja minule godine! Album koji savršeno objedinjuje roots i dub s elementima ambineta i psihodelije - suvremeni ali i divlji miks hibridnog zvučnog kolaža s lokalnim afričkim twistom. Ovo zadnje je zahvaljujući Ras Gee, ganskom pjevaču s prodornim i iskonskim glasom. Producent i inženjer zvuka Roots Kid White je snagu njegova glasa dobro uočio i konstantno ga pušta kroz delay/reverb drobilicu, amplificirajući njegovo dejstvo do maksimuma. Bas linije trešte i tutnjaju, odjekuju gitare i bubnjevi, a bujice golemih synth valova nose i zgrću sve pred sobom. Cijela stvar kulminira u ponajboljim trakovima "Natty Bongo" i "Come With Me", gdje djelići vokala i aranžmana lebde i kloniraju se u bestežinskom zvučnom prostoru, nošeni jedino snažnim ritmovima i hipnotičnim basevima.