Tuff Scout
Tuff Scout 2014.
1. Studeni 2014

Tuff Scout - "Inna London Dub"

Back to roots

Nešto malo što obećava da preraste u veliko. Pogotovo nakon izlaska ovog albuma. Londonski label Tuff Scout do sada je se ograničavao na izdavanje kratkih sedam i deset inčnih ploča. Manje poznati podatak je upravo taj da je ovakav format, a koji je u neku ruku ekvivalent današnjim singlovima, bio dominantan u sedamdesetim na Jamajci, nakon što su produkcijski troškovi zahvaljujući novim tehnologijama postali pristupačniji. Gomile takvih opskurnih ploča iz toga perioda još i danas čekaju na remasterizaciju, digitalizaciju i ponovno objavljivanje, a tražena su roba među diskofilskim entuzijastima diljem svijeta koji za njih plaćaju velike sume. Upravo serija "Most Wanted" izdavačke kuće Greensleeves je tu potražnju preduhitrila i na opće zadovoljstvo fanova prije nekoliko godina objavila kao kompilacije sabrane i rijetko dostupne sedam, deset i dvanaest inčeve od primjerice Eek A Mousea ili Yellowmana.

Dakle dečki iz Tuff Scouta startali su doslovce od samih početaka - back to roots - izbacujući po toj praksi ploče od poznatijih imena kao što su Cornell Campbell, Mikey General ili Prince Hammer, ali i manje poznatih artista. Jedina iznimka, koju je ovaj label u tome pogledu do sada napravio je bilo reizdanje albuma "Invasion" jedanaesteročlane roots reggae skupine Sword Of Jah Mouth iz Manchestera, koja bila aktivna tamo početkom osamdesetih. S obzirom na to da su u međuvremenu izgradili fin fundus snimljenih materijala, jedan od dvojice vlasnika, Gil Cang skupa sa stanovitim Deemusom odlučuju se smiksati prvi dugosvirajući dub album, koji kao tematsku referencu ima grad London. Otuda i nazivi trakova poput "Up Mill Lane", Southall Stepper", "A St Marks Centre Special"...

Tematiziranje nekih dub albuma, a koje nema nikakvog uporišta u samom zvuku albuma, ima dugu povijest. Treba se samo prisjetiti Scientistovih famoznih kvazi tematskih albuma iz prve polovice osamdesetih poput "Wins The World Cup" ili "Encounters Pac Man", ali recimo i "Guerilla Dub" od The Revolutionaries, gdje se očekuje nekakav žestoki i brutalni dub, a ono je u biti veselo skankanje za mirnodopsko opuštanje. To nije baš tako slučaj i s ovim albumom, barem ako se na London gleda kao najvažnijim dub i reggae gradom poslije Kingstona i koji svakako zavrjeđuje posvetu u obliku jednog albuma. U ukupno deset trakova vodi nas se kroz imaginarno putovanje ovim gradom na krilima gigantičnih bas linija i odjekujućih beatova. Početna pretpostavka kako se ovdje radi o još jednom tipičnom UK dub albumu, ispostavlja se kao pogrešna. I to kako pogrešna!

"Inna London Dub" kao rijetki koji današnji dub album objedinjuje klasične jamajkanske i suvremene utjecaje. Aranžmane, dakle duhače, ritam sekciju, gitaru i synthove potpisuje studijski bend labela Tuff Scout Allstars, koji su mahom hipnotični, melodiozni i vrlo ritmični, a najbolji primjer za to su trakovi kao što je "A W1 Serenade". Tipična žestina britanskog duba u njima se stapa s jamajkanskom harmonijom i melodičnošću, smiksano od strane iznenađujuće vrhunskih majstora. Budući da su Cang i Deemus do sada bili relativno nepoznati u dub sferi. Primjerice u "Archway Rub a Dub" na vidjelo izlazi njihova izvrsna tehnika duba. Ništa manje značajni vokalni odresci korišteni na ovom albumu dolaze od Al Campbella, Michaela Propheta i Big Youtha, pjevača čije reputacije idu daleko ispred njih.

Svedeno ispod crte, album "Inna London Dub" je svojevrsni krešendo dosadašnjeg izdavalaštva ovog malog ali vrijednog londonskog labela, koji s ovim ulazi na velika vrata i od kojeg se može očekivati još puno, puno čarobnih trenutaka.

Moglo bi te zanimati