Mo’Kalamity - "Shine" - album za probijanje geografskih i kulturnih granica

Virgin Records
Virgin Records 2017.
9. Listopad 2017

Chronixx - "Chronology"

Kad kvaliteta popusti

Umjesto da nastavi tamo gdje je stao s roots reggae himnama kao što su bile "Here Comes Trouble" i "Capture Land" s debi EP-a "Dread and Terrible", Chronixx je se u svojem prvom dugosvirajućem izdanju "Chronology" okrenuo drukčijim stilskim izričajima, koji imaju potencijal da upropaste sve što je do sada izgradio na reggae sceni. Kao što naslov albuma sugerira, ovdje su uvrštene skladbe, koje sežu još iz njegovih početaka prije četiri godine pa naovamo - "Smile Jamaica" je jedna takva skladba, koja datira još iz gore spomenutog "Dread and Terrible" perioda. S tim da je "Chronology" vrlo neujednačen album, koji stilski šara od roots reggaea i dancehalla do mainstream hip hopa i soula, tu se uzalud traže neke udarne i pamtljive skladbe kao neki hitovi, koje je imao u prošlosti. Skladbe koje najbliže tome dolaze su svakako "Spanish Town Rockin'" i "Skanking Sweet" u kojima Chronixx prisjeća zašto je se tako naglo bio uspeo na vrh reggae scene. Njegov meki falset, mladenačka lakoća i prirodnost u vokalu su prizivali u sjećanje primjerice onaj od slavnog Barrington Levyja - navedena "Spanish Town Rockin'" je zapravo verzija Levyjevog hita "Prison Oval Rock". Sve se to odvija u prvoj polovini albuma, koja donekle ima veze s njegovim prethodnim radovima, dok u njegovoj drugoj polovini nalazimo Chronixxa kako traži pristup srednjostrujaškom i jednokratnom hip hopu i soulu. Tu se redaju skladbe poput "I Can" s prostranim slojevima glatkih synthova i plesne ritmike, kombinacije dancehalla i popa u "Likes" ili poluakustične baladice "Legend". Malo je reći da je sve to vrlo razočaravajuće i potpuno neočekivan zaokret u lošem smjeru, koji Chronixxu uopće nije trebao i umjesto da bude jedan od najvećih na aktualnoj reggae sceni, njemu je očito bitnije da postane jedan među bezbrojnim i bezličnim tragičnim figurama međunarodne pop scene, koje stoje u redu za komadić prolazne slave.