Dub & Roll Records
Dub & Roll Records 2017.
30. Siječanj 2017

Daniel Asher - "Dubalized" EP

Švedski Jamajkanac

Jedna od stvari koje reggae čine tako zanimljivim je da je uvijek dobar za neko iznenađenje. Tko bi rekao da će tamo neki zabačeni karipski otok iznjedriti glazbu koja će osvojiti svijet? I tko bi još vise očekivao da će hladna i uniformirana Švedska proizvoditi neka od najboljih europskih reggae izdanja? Pri tome se ne misli na one Ace of Base, već grupe kao što je First Light ili likove poput Million Stylez, koji je u dancehallu stekao međunarodnu reputaciju. Uz to se Švedska može pohvaliti s nekoliko izvanrednih producenata kao što su Jonahgold ili nažalost prerano preminuli Tom 'Internal Dread' Hofwander. U tu se listu polako može upisati i Daniel Asher, koji je u reggae "biznisu" prisutan još od konca osamdesetih. Ovaj svestrani Šveđanin iz grada Västerås u središnjoj Švedskoj je pjevač, stihopisac, svirač i inženjer zvuka, koji svoja izdanja - pretežno kolaboracije - etiketira sa sloganom "reggae for real". Prije sedam godina je izdao svoj prvi dugosvirajući album "Stand Tall!" s grupom Jah Covenant Band, a za Dub & Roll Records je uradio jednu verziju od Buds Kru na izdanju "Babylon Walls" iz 2014. godine. S EP-om "Dubalized" se ponovno vraća u okrilje ovog švedskog labela, ali je i dalje ostao vjeran maksimi "reggae for real". Iako prva "Armageddon Dub" od ukupno dvije trake EP-a ima moderni, snažni steppers beat s pulsirajućim basevima od kojih se riba plesni skank, čitav Ranking Joe-ovski Dj vokalni stil skupa s odgovarajućom lirikom, oslikava Asherovu orijentaciju prema karakterističnom jamajkanskom načinu. U "Balkan Dub" se ta jamajkanska crta još više ističe s ekstravagantnim bubnjevima i masivnim bas linijama, te pratnjom treperavih klavijatura i dinamičnog, tamburici sličnog žičanog instrumenta, koji traci pridonosi taj tipični balkanski šlif. Jedina mana ovog EP-a je da prekratko traje.

Moglo bi te zanimati