Rock the Moon Productions
Rock the Moon Productions 2016.
19. Prosinac 2016

Locos por Juana - "Caribe"

Karipski lijek

Nije poznato za kojom je Juanom luda ova postava iz Floride, ali su poznati po svojem neobičnom glazbenom stilu, koji inkorporira brojne uplive od sjevera do juga američkog duplog kontinenta, a upravo im je ova stilska konstelacija donijela ovogodišnju nominaciju za prestižnu nagradu Grammyja. Formirani 2000. godine s bazom u Miamiju, ova grupa okupljena oko pjevača Itagui Correa, gitariste Marka Kondrata i bubnjara Javiera Delgada je profitirala od kulturološkog melting pota kakav je Miami sa svojim velikim zajednicama s Kariba i Latinske Amerike. Locos por Juana su energična talionica latinoameričkih, karipskih i afričkih ritmova s reggaeom, hip hopom, rockom, jazzom i funkom - nešto sto je spomenuti gitarist benda Mark Kondrat u jednom navratu sažeto opisao kao island swing. Sinkopirani afro-karipski ritmovi perkusioniste Carlosa Palmete tumaraju divlje u pozadini, a sofisticirane puhačke dionice Lasima Richardsa te Kondratove jazzy i funk gitare uglađuju ove prozračne i vrlo plesne komade, koji povremeno isklizuju u plitki electronic dance fah, ali koji isto tako imaju podosta ozbiljnijih i slojevitijih tonova, kao primjerice gostovanje Benjamina Vaughna (Akae Beka, Midnite) u naslovnoj skladbi "Caribe" ili soc-kritički rub-a dub "The Cure" s bermudskim pjevačem Collie Buddzom, da bi se Locos por Juana olako mogli otpisati kao čisti party bend. Ipak se mora istaknuti da je njihov novi album "Caribe" napravljen prvenstveno od Latinosa za Latinose s njihovim svojevrsnim pan-karipskim stilskim hibridom u kojemu miješaju reggae s kubanskom glazbom te latinoameričkim ritmovima od soce do champete, pjevajući pretežito na španjolskom, premda ovdje po prvi puta rade i s engleskim tekstovima. Locos su se potrudili da novi album učine što više međunarodnim, tako su u ekipi gostiju, pored prije spomenutih, afrička reggae zvijezda Rocky Dawuni, hip hoperi iz Kolumbije i Kube, američki reper Talib Kweli i reggaeton artist Nach. Sve je se to odrazilo i na šaroliku sliku novog album, koji se s pravom opisuje kao prava latino fiesta s hrpom pozitivnih vibracija.