Achinech Productions
Achinech Productions 2016.
12. Svibanj 2016

Dactah Chando - "Ansestral"

Lave, a gdje su ti kandže?

Njegova domovina Kanarski otoci službeno pripada Španjolskoj, ali zemljopisno Africi i tako ovaj šetač između svjetova u svom novom albumu kombinira španjolski jezik s jamajkanskim roots reggaeom i njemačkom produkcijskom usavršenošću. "Ansestral" je snimljen, produciran i miksan od strane Umberta Echa, jednog od najistaknutijih njemačkih inženjera zvuka, koji izuzetno melodične vokale od Dactah Chando - sasvim očekivano - obrađuje s puno produkcijskih finesa.

"Ansestral" je četvrti po redu album od Dactah Chando, koji slovi za jednog od najboljih reggae i dancehall pjevača u Španjolskoj, i njegovo je do sada najrazrađenije izdanje. Već samom vizualno impresivnom naslovnicom u obliku kovanice s lavljim simbolom, koji zamjenički stoji za Haile Selasija te starim etiopijskim pismom impregniranim uokolo na tvrdoj metalnoj podlozi, odmah je u startu jasno gdje je Dactah Chando pozicioniran u tematskom i svjetonazornom smislu, iako su mu tekstovi većinom na španjolskom jeziku. Njegova poezija je društveno i politički angažirana s kulturološkim i povijesnim referencama.

Ali ono što je svakome savršeno razgovijetno kod ovog afro-Španjolca je njegova glazba. Na realizaciji je, pored spomenutog Umberto Echo, radila probrana ekipa međunarodnih i etabliranih glazbenika, što se da čuti u gotovo svakom segmentu albuma. Kompozicije su vrlo pažljivo i fluidno aranžirane sa svime što podrazumijeva jedan pravi i istinski roots reggae album. Vitalna ritam sekcija, koja spretno žonglira s one-drop i rockers beatovima i mjestimičnim dancehall teksturama, te široki raspon instrumentarija od klavira i klizećih synthova, preko melodičnih puhača i dirljivo podilazeće melodike, do vrućim rockom nadahnute gitare i šarenih plemenskih perkusija.

Dactah Chando u "Ansestral" kombinira tipičnu španjolsku vokalnu opuštenost s afričkim akcentima, smješteno u jamajkansku zvučnu kulisu, pri tome prateći tradiciju društveno osviještenog i politički angažiranog reggaea. Iako mu je pošlo za rukom iz toga svega izvući određenu originalnost, njegov raznim utjecajima protkani reggae ipak ne uspijeva raspištoljiti snagu kakvu primjerice najavljuje moćna naslovnica albuma.