Mediacom
Mediacom 2015.
13. Travanj 2015

Israel Vibration - "Play It Real"

Kako? Na koji način, svih mu darkwoodskih bubnjeva, oni to čine? I to već punih četrdeset godina?!

Nakon pet godina izdavačke pauze, Israel Vibration imaju novi, osamnaesti po redu album. Onaj tko je iole zagrebao dublje u reggae, znati će za Israel Vibration, te njegove s štakama hodajuće članove, koje je sudbina i tragedija iste bolesti dječje paralize spojila još kao male u jednom kingstonskom rehabilitacijskom centru. No to ih nije spriječilo da postanu jedna od najvećih reggae grupa u sedamdesetim, zahvaljujući golemom uspjehu prvog albuma "Same Song".

Ali ni kasniji uspjesi nisu izostajali - tako primjerice jedan od njihovih najvećih hitova, "Rudeboy Shufflin'" datira iz devedesetih i dosta dugo je se vrtio na MTV-u. Novi "Play It Real" je snimljen na Jamajci u prostorijama kultnog Mixing Lab studija, skupa s ništa manje (čak i više) kultnim pratećim bendom Roots Radics. Od početnog trija, danas je ostao duo, jer je Apple Gabriel još 1997. godine napustio svoje kolege Skellya i Wissa, nastojeći graditi samostalnu karijeru. Iako u užem sastavu, ova dvojica i dalje uspijevaju održati onu glavnu crtu po kojoj su poznati, a to je njihova nezamjenjiva vokalna harmonija.

Kao i do sada, Israel Vibration su ostali vjerni angažiranim temama. Album sa svojih trinaest traka, od kojih su jedan dub i jedna akustična verzija ("Dancing In The Rain"), je prožet oštrim realističnim osvrtima, začinjene religijskim motivima i Rastafari retorikom - upravo sve ono što čini klasični Vibration i što se već četiri desetljeća uvijek iznova pokazalo dobitnom kombinacijom. Posebno u skladbama kao uvodnoj "Leisure", čija dub verzija je nakačena na kraju albuma, do izražaja dolazi taj autentični zvuk Vibrationa u vidu glatkih i melodičnih vokala, razigranih instrumentalnih pasaža i plesnih, filigranim perkusijama bogatih ritmova. U taj se red svrstava i "IRS" sa snažnim ritmom i melodičnim gradacija duhača, kao i tribalnim bubnjevima tjerana i vrlo plesna "Incomplete". Također jedan od vrhunaca albuma je i gostovanje mladog pjevača Droop Lion  u himničnoj "Man Up".

Ipak i unatoč savršeno ispoliranom zvuku i vrhunskoj pratnji slavnih Roots Radics, dobar dio album kaska za ranijim ostvarenjima Israel Vibrationa. Dijelom je za to sigurno zaslužno izostajanje trećeg člana Apple Gabriela, a dijelom vjerojatno i deficitom u novim inspiracijama. Tako se skladbe poput "Happiness" ili obligatorno zvučeća "Ganja", čine kao kopije drugih kopija. Sve u svemu, dosta neuravnotežen album, koji više živi od slave njegovih autora, već same kvalitete prisutnog materijala. Pa ipak, "Play It Real" je za vjerne fanove u svakom slučaju radosna novina.