VP Records
VP Records 2021.
14. Lipanj 2021

Alborosie - "For The Culture"

Novi album Alborosiea
U modernom svijetu svašta se "pakira" pod kulturu. Kultura odavno više nije njegovanje društvenog naslijeđa i umjetnosti koja podrazumijeva izražavanje kreativnosti pojedinca i predstavljanje zajednice. Danas je često kultura krinka za vašar kojem je prioritet zgrtanje materijalnih sredstava bez preispitivanja ikakvih ljudskih vrijednosti. I o tome je potrebno progovarati i razgovarati, a hrabar korak u tom smjeru napravio je Alborosie na novom albumu "For The Culture". Sicilijanac koji je prigrlio jamajkansku kulturu održao je sjajnu lekciju na izdanju kojeg je samostalno producirao i miksao uz pomoć svog pratećeg benda Roots Radics.

Naslovni dub/roots singl "For The Culture" nosi duboka bas linija, a Alborosie se drži provjerene "Kingston Town" recepture i vjerno predstavlja jamajkansku kulturu iako u originalu "nije njihov". Ugostio je Collie Buddza na zaraznoj "Ginal", dok je jedan od aduta albuma "Unprecedented Time" u kojoj Albo slikovito lirički opisao ova izazovna vremena, a na iskazivanje spremnosti na društvene promjene pozvao je Jo Mersa Marleya u "Ready". "Never Let Me Down" i "Listen To The Waves" oslikavaju nježnu stranu osobnosti gdje je lirika stopljena uz podlogu skladnih aranžmana. Prepoznavanje mračnih strana vlastite osobnosti u "Out Of The Darkness" daje nadu da prestanemo dopuštati sustavu konuzmaciju nas samih već da mi konzumiramo sustav. Reggae velikani Wailing Souls pojavljuju se u ne toliko dominantnoj "Life To Live" (prerada hita Wailing Soulsa iz 1978. ("Jah Give Us) Life To Live"), dok album zatvara suradnja s Big Mountain u "Where Do You Go?".

Na albumu je segmentirano korištena analogna oprema, a Alborosie uporno pronalazi uspješnu recepturu kako da tzv. stari reggae zvuk kombinira s uznapredovalim tehničkim postignućima na području glazbene produkcije.

Alborosie je imao kreativne uspone i padove no "For The Culture" izdiže ga nanovo kao reggae umjetnika kojem je glazba životni imperativ. Imperativ kojeg se ne odriče već ga jasno i potrebito izražava, a kulturno nasljeđe bilo koje vrste podrazumijeva iskreno izražavanje koje zaslužuje poštovanje. Iako nije izravni predstavnik jamajkanskog nacionalnog koda, Alborosie je uspješni predstavnik njihovog kulturnog nasljeđa.