×

Chinelo Records
Chinelo Records 2012.
7. Kolovoz 2012

Macka B – "Change the World"

Spreman za vrh reggae svijeta

Čest i rado viđen gost hrvatskih festivala vratio se s novim albumom. Macka B obogatio je svoju zbirku osvještenih pjesama sa šesnaest novih uradaka. Teme koje obrađuje su različite, od rasizma, ratova uličnih bandi, problematike smrtnih kazni... Produkciju albuma, jednako kao i tekstove, potpisuje sam Macka B i pokazuje svoju svestranost.

Nakon nekoliko godina stanke, Macka B se vratio odličnim i poprilično šarenim albumom. Iako je inače poznat po direktnim stihovima i izbjegavanju metafora, pjesma „Make a Claim“ koristi se metaforom sudskih odšteta za nezgode apostrofirajući da pripadnicima crne rase nikada nitko, ni na koji način nije nadoknadio stoljeća provedena u ropstvu, izrabljivanju i omaložavanju. Također, tu je i prekrasna akustična „Post Code War“ kojom se Macka B pita koji je smisao ratovanja uličnih bandi. „Nowdays this youth thinks his enemy is identical to him. When I say identical, I don't just mean skin tone alone. Same clothes, same car, same type of girl, same goal, same mobile phone“ stihovi su kojima Macka naglašuje taj besmisao.  Naravno, album nije mogao proći bez poziva za legalizaciju marihuane, makar samo u medicinske svrhe, kao u nekim državama SAD-a. Na albumu se nalaze i dvije stvari glazbene tematike. Točnije, radi se o pjesmama „Reggae Daddy“ i „Never Played a 45“ i dok prva obrađuje utjecaje reggaea na suvremenu popularnu glazbu uspoređujući reggae s jungleom, dubstepom, grimeom, UK funkyem i drugim stilovima, druga je oštra kritika DJ-ima i selektorima koji zbog praktičnosti mp3-ca sve više zaboravljaju na romantiku vinilnih ploča. Između ostalih tema, Macka B je naširoko poznat i po borbi za pošten odnos prema ženama, a bez te tematike nije mogao proći ni ovaj album. Tako su se, pri kraju albuma, pojavile „Good Woman“ i „Bless You Mama“. Naglasio je Macka B i nemogućnost ispravljanja pogreške kod presude smrtne kazne ali i obradio klasične rastafarijanske teme, predanost vjeri i povratak majci Africi te upozorio na opasnost nuklearne energije i važnost obnovljivih izvora energije kao što su Sunce i vjetar. Album ima i nekoliko odličnih gostovanja poznatih reggae glazbenika kao što su Earl 16, Luciano, David Hinds i Lloyd Brown.

Macka se vratio i ponovno je spreman za sam vrh reggae svijeta. Modernizirajući i osvježujući stare, klasične riddime i spajajući ih sa svojim direktnim, osvještenim stihovima, Macka B je još jednom odradio odličan posao te nam omogućio da sljedećih nekoliko godina uživamo u albumu „Change the World“.