INRI
INRI 2017.
19. Veljača 2018

Train to Roots - "Declaration No. 6"

Deklarativno drukčiji

Da novi album počinju skladbom na talijanskom jeziku svjedoči o samopouzdanju, koje je ova sardinijska grupa stekla u posljednjih četrnaest godina i pet prethodnih albuma. Kao jedna od najistaknutijih talijanskih reggae grupa, dečki iz Train to Roots su svjesni da već i međunarodna publika zna tko su i što su zahvaljujući stotinama apsolviranih koncerata diljem Europe. Ali i publika u međuvremenu zna što može od njih očekivati. Pored razrađenog i istančanog, modernog roots reggaea, Train to Roots uvijek imaju pripremljeno po koje iznenađenje. Bilo da se na njihovim albumima nađu gosti poput Ranking Joea i Errola Bellotta, ili kao u slučaju ovoga novog albuma sudjelovanje Bunne, pjevača kultne talijanske grupe Africa Unite, bilo da se među skladbama uvijek nađu neke neočekivane stvari. Tako samo jednu skladbu poslije klasičnog ska plesnjaka "Teddy Was", nastupaju krupni hip hop i dancehall beatovi u "Non sei sola". U "Sveglia" rasplesano igraju tanki synthovi preko dinamikom nabijenog riddima, a u "Roadblock" dični puhači odaju hvalospjev rub a dubu osamdesetih. Stilske i glazbene stranputice kod ovih dečki nisu iznimka, već pravilo i svaki njihov album se doima kao fresko jamajkanske glazbe i njezinih modernih derivata. To što su na novom albumu imali sudjelovanje Eugenia Finardija, jednog od prvaka talijanske scene progresivnog i eksperimentalnog rocka iz sedamdesetih, pokazuje koliko su Train to Roots otišli daleko u rušenju barijera, koje ujedno zvuči koliko ugodno, toliko i zanimljivo - pod uvjetom da vam talijanski nije potpuno stran.